ویژگی‌های خاص مزدا MX-5 میاتا RF مدل ۲۰۱۷



اخبارعلمی,خبرهای علمی,مزدا MX-5

مزدا MX-5 میاتا RF مدل ۲۰۱۷ تنها یک نسخه هاردتاپ از رودستر برجسته دنیای اتومبیل نیست، بلکه به عنوان یک نسخه سفارشی‌تر تدارک دیده شده است. به گفته مزدا، میاتا RF دارای برخی تجهیزات منحصر به فرد است که در هیچ مدلی از میاتای با سقف نرم یافت نمی‌شوند.

به عنوان نمونه، مزدا میاتا RF مدل ۲۰۱۷ صاحب یک نمایشگر رنگی ویژه TFT در سمت چپ مجموعه ابزارها شده است؛ جایی که در مدل سافت‌-تاپ، تنها یک تنها یک نمایشگر ساده و سیاه و سفید برای نشان دادن مسافت سفر، سطح سوخت و درجه حرارت دیده می‌شود. امّا نمایشگر مدل RF، اطلاعات بیشتر و واضح‌تری را در اختیار قرار می‌دهد.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مزدا MX-5

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مزدا MX-5

 

همچنین گزینه چرم ناپا در RF چیزی است که در مدل سافت‌تاپ ارائه نمی‌شود؛ موضوعی که به حسّ پرمیوم بیشتر در فست‌بک جمع‌شونده (RF) دامن می‌زند. امّا این بدان معنا نیست که مزدا دوستداران مدل سقف نرم را فراموش کرده است؛ چرا که میاتای معمولی نیز دارای گزینه صندلی‌های چرمی در سطح تریم مجهز «گرند تورینگ» است. نکته خاص دیگر در مورد مدل RF، رنگ فوق‌العاده خاکستری (Machine Gray) است که در هر صورت، برای نسخه RF از رودستر مزدا باقی خواهد ماند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مزدا MX-5

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مزدا MX-5

 

به‌علاوه، به گفته مزدا، میاتا RF به صورت استاندارد و در تمام سطوح تریم با سیستم مانیتورینگ نقطه کور و هشدار ترافیک پشت‌سر همراه خواهد بود. این در حالی است که در مدل نرمال رودستر، مزدا این سیستم‌ها را به صورت استاندارد، تنها در تریم «گرند تورینگ» در اختیار قرار می‌دهد.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مزدا MX-5

 

البته تغییرات دیگری نیز با اضافه‌کردن یک سقف جمع‌شونده اتوماتیک به میاتا همراه بوده‌اند. مطابق گفته مزدا، مدل ۲۰۱۷ از میاتا RF از مواردی چون تنظیمات منحصر به فرد سیستم صوتی، عایق‌بندی صوتی اضافه با استفاده از شیشه آکوستیک و تیونینگ متفاوت سیستم تعلیق نسبت به نسخه سافت‌تاپ بهره می‌برد.

  

هنوز اطلاعات رسمی در رابطه با قیمت‌گذاری یا وزن کلی مزدا MX-5 میاتا RF مدل ۲۰۱۷ منتشر نشده است، ولی می‌توان انتظار داشت که در چند ماه آینده، این اطلاعات در دسترس قرار گیرند. اولین نمونه از این مدل میاتا، احتمالاً در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

 

اخبار علمی - پدال

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------