پرتاب اولین خانه بادی به فضا



اخبارعلمی,خبرهای علمی,فضا

خبرها حاکی از آن است که اولین خانه قابل بادشدن قرار است جمعه 8 آوریل به فضا پرتاب شود.

به گزارش آنا به نقل از BBC، ناسا قرار است ماژول «بیگلو» یا Beam را که قابلیت باد شدن دارد، به ایستگاه بین‌المللی فضایی اعزام کند.

این خانه بادی شباهت‌های زیادی به یک بالش عظیم‌الجثه دارد که به طور کامل در فضا باد می‌شود و آن‌قدر بزرگ خواهد شد که تحمل نگه‌داشتن یک خودرو را دارد. سازمان فضایی ناسا طراحی این خانه بادی را بر عهده دارد و فضانوردان قرار است در روزهای آینده این ماژول را آزمایش کنند.

این ماژول محصول ابداع مواد پیشرفته‌ای است که ضربه‌های واردشده را می‌گیرد و مجهز به یک لایه خارجی ضخیم‌تر است که از آب تشکیل شده است و با توجه به محکم بودن آن، محافظ قدرتمندی در برابر تشعشعات به شمار می‌رود.

Beam مانند یک کلاف 2/5 متری به بالا حرکت می‌کند و پس از اتصال آن به ایستگاه بین‌المللی فضایی، فضانوردان آن را باد می‌کنند. این خانه بادی از طریق بازوی رباتیک ایستگاه فضایی از محفظه‌ای فاقد فشار خارج می‌شود.

Beam مجهز به دریچه‌ای است که وقتی فضانوردان از آن خارج می‌شوند بسته می‌شود بنابراین، این ماژول مانند اتاقی اضافی عمل می‌کند که به ایستگاه فضایی افزوده خواهد شد. اما دمای آن کمی سردتر می‌شود.

این محفظه، نخستین اقامتگاه فضایی خواهد بود که انسان در آینده‌ای نزدیک وارد آن می‌شود. طول این خانه بادی 3/5 و عرض آن 3 متر است. Beam در ساعت 3 و 43 دقیقه از ایستگاه نیروی هوایی «کیپ کاناورال» فلوریدا اعزام می‌شود.

 

اخبار علمی - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------