زبان برنامه نویسی برای باکتری ها



اخبارعلمی,خبرهای علمی,باکتری

به تازگی دانشمندان موفق شده اند تا یک زبان برنامه نویسی ویژه را طراحی کنند که به کمک آن می توان ماشین های زیستی را به سادگی و تنها با کدنویسی تولید کرد و دیگر نیاز به دانش ویژه در علوم ژنتیکی برای این کار از بین خواهد رفت.

ساخت مدارهای بیولوژیکی امروزه به یک واقعیت تبدیل شده اند. با این حال، این امر را نمی توان یک دستاورد مفید به حساب آورد زیرا برای ساخت آنها باید همه چیز و حتی کوچک ترین اجزا را از ابتدا ساخت که این امر تنها برای مهندسان ژنتیک متخصص میسر است. با این حال مرکز تحقیقاتی MIT به تازگی موفق به طراحی زبان برنامه نویسی جدیدی شده است که تولید ماشین های زیستی طبیعی (ارگانیکی) را بسیار راحت تر می کند به طوری که برای ساخت آنها تنها به کدنویسی نیاز است.

مرکز تحقیقاتی MIT به تازگی موفق به طراحی زبان برنامه نویسی جدیدی شده است که تولید ماشین های زیستی طبیعی (ارگانیکی) را بسیار راحت تر می کند به طوری که برای ساخت آنها تنها به کدنویسی نیاز است.

با این حال مدار هایی که در ابتدای امر با این روش ساخته می شدند چندان دقیق نبودند به طوری که از هر 60 مدار تنها 45 عدد از آنها در اولین تلاش به درستی کار می کردند. اما اگر در ادامه همه چیز خوب پیش برود، این زبان می تواند ژنتیک را از حالت انحصاری خارج کند به این ترتیب دیگر نیازی نیست که برای کد گذاری کردن یک دی ان ای به متخصص بیولوژی تبدیل شوید.

این فرایند به اندازه ای ساده خواهد بود که به گفته طراحان آن در تئوری، حتی دانش آموزان مقطع دبیرستان علم برنامه نویسی هم می توانند با استفاده از این دستاورد مدار های زنده خلق کنند. علاوه بر این، این امر می تواند منجر به ایجاد باکتری هایی شود که می توانند مشکلات خاصی مانند کاهش عدم تحمل لاکتوز در گیاهان را حل کنند.

 

اخبار علمی - سیناپرس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------