نقص فني فضاپيماي شكارچي ناسا



اخبارعلمی,خبرهای علمی,فضاپيماي شكارچي

سازمان ملي هوا نوردي و فضايي آمريكا اعلام كرد:كپلر، فضاپيماي شكارچي سياره هاي جديد قابل سكونت، در وضعيت اضطراري ودر پايين ترين سطح عملياتي خود قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا، بر اساس اعلام ناسا، كپلر مقادير عظيم سوخت را به سرعت مي سوزاند و البته بهترين شانس براي شناسايي يك سياره قابل سكونت در خارج از منظومه شمسي، به سرعت در حال كاهش است.


آخرين تماس ناسا با كپلر در روز 4 آوريل برقرار شده و در آن زمان اثري از اشكال فني در اين فضا پيما وجود نداشته است. اكنون ناسا در تلاش است تا از فاصله 120 ميليون كيلومتري، تلسكوپ كپلر را مجددا راه اندازي كند، با وجود اين هنوز هيچ اطلاعي از علت نقص فني فضاپيما در دست نيست.


كپلر در سال 2012 ميلادي با شناسايي پنج هزار سياره خارج از منظومه شمسي، ماموريت اصلي خود را انجام داد و پس از آن ماموريت جديد شناسايي ساير اجرام فضايي از جمله ستاره هاي جوان و توفان هاي خورشيدي را عهده دار شد.


كپلر فقط در سال گذشته توانست سياره اي را شناسايي كند كه به شكل عجيبي در مدار يك ستاره بسيار دور در حال حركت است، همچنين اولين موج ضربه اي حاصل از يك توفان خورشيدي را ثبت كرد و سياره اي را كه بيش از هر سياره ديگري به زمين شباهت دارد، شناسايي كرد.


اين فضاپيما درست در زماني كه قرار بود به سمت مركز كهكشان راه شيري تغيير مسير دهد تا سيستم هاي شبيه به منظومه شمسي و سيارات قابل سكونت آن ها را شناسايي كند، دچار نقص فني شد و در وضعيت اضطراري قرار گرفت.


اين حالت سازمان فضايي آمريكا را در شرايط حساس قرار داده است؛ چراكه هنوز موضوعات زيادي براي يادگيري از اين فضا پيماي شكارچي وجود دارد.

 

اخبار علمی - ایرنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------