ناسا و مایکروسافت چطور مریخ را به زمین می‌آورند؟ / تجربه قدم زدن در سیاره سرخ



اخبارعلمی,خبرهای علمی,سیاره سرخ

سفر به مریخ هنوز برای انسانها یک آرزوست اما ناسا با همکاری مایکروسافت قصد دارد به زودی تجربه قدم زدن در سیاره سرخ را برای علاقه‌مندان به نجوم فراهم کند. سایت ناسا به تازگی فیلمی درباره این پروژه منتشر کرده است.

از یک سال پیش تا کنون مایکروسافت و ناسا با همکاری یکدیگر به دنبال ابداع روش های مبتکرانه ای برای استفاده از ابزارهای واقعیت افزوده چون هولولنز بوده اند. آنها این مسیر را با فرستادن هولولنز به ایستگاه فضایی بین المللی برای کمک به فضانوردان مستقر در آن آغاز کردند و حالا می خواهند با استفاده از این تکنولوژی، تجربه گردش در فضا را برای عموم مردم فراهم کنند.

ناسا و مایکروسافت با همکاری یکدیگر امکان سفری مجازي به سیاره‌ مریخ با عنوان «مقصد: مریخ» را فراهم کرده‌اند تا تجربه‌ گردش در فضا را با استفاده از راهنماهای هولوگرافیک برای عموم مردم فراهم کنند.  در تابستان امسال قرار است در نمايشگاهي براي اولين بار افراد عادي اين تجربه را با استفاده از هدست‌هاي واقعيت مجازي مايكروسافت داشته باشند. اين نمايشگاه در پايگاه فضايي كندي در فلوريدا برگزار مي‌شود و تجربه‌اي بي‌نظير را در اختيار بازديدكنندگان قرار مي‌دهد. این نسخه مجازی از سیاره مریخ ازكنار هم قرار گرفتن تصاویر گرفته شده توسط مریخ نورد «کنجکاوی» تهیه شده و به همين خاطر بسيار دقيق و با جزئيات واقعي خواهد بود. این تجربه مجازی به واسطه نرم افزار OnSight ایجاد خواهد.

نرم افزاری که می توان آن را اولین محصول همکاری مشترک مایکرسافت و ناسا به حساب آورد.ناسا نیز در سایت رسمی خود در گزارشی اعلام کرد تا به حال دانشمندان تصاویر مربوط به مریخ را روی صفحه رایانه بررسی کرده و در مورد چیزی که می‌دیدند استنباط می‌کردند. این واقعیت مجازی روشی بدیع برای انجام تحقیقات سیاره‌ای است که بیش از ۱۰۰ میلیون مایل از زمین فاصله دارد.

نرم‌افزار «OnSight» پیش از این نیز در ماموریت‌های روبوتیک روی مریخ شرکت داشته است. اخیراً ابی گیل فرامن یک عضو تیم علمی «کنجکاوی» از  اين نرم‌افزار برای شناسایی مسیر ممکن حرکت کاوشگر بین دو صخره روی مریخ استفاده کرد.

 

اخبار علمی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------