تلفن های همراه روباتیک در راهند



اخبارعلمی,خبرهای علمی,تلفن های همراه روباتیک

در پی همکاری دو شرکت مشهور ژاپنی ؛ نخستین نمونه از روبات - تلفن همراه با نام روبوهون طراحی شده که با دارا بودن ظاهری مشابه انسان ؛ قادر به انجام وظایف متعددی است. این روبات همچنین می تواند به صورت هوشمند با کاربر خود وارد مکالمه شود.

کمپانی مشهور شارپ اعلام کرد نسل جدید تلفن های همراه هوشمند که به شکل روبات طراحی شده و علاوه بر داشتن ویژگی های تلفن های هوشمند؛ دارای شکل ظاهری روبات بوده و قادر به حرف زدن ، راه رفتن ، رقصیدن و گفتگو با کاربر خود هستند از روز بیست و ششم می سال جاری میلادی برابر با ششم خرداد روانه بازار می شود.

روبوهون دارای ظاهری شبیه انسان بوده و قد وی 19 و نیم سانتیمتر با وزن 390 گرم است. از جمله ویژگی های جانبی این روبات می توان به قابلیت وی برای استفاده به عنوان ویدئو پرژکتور ، پخش کننده تصاویر ، نقشه خوانی ، مکالمه هوشمند با سایر افراد و استفاده از طیف وسیعی از نرم افزارهای کاربردی اشاره کرد.

این روبات – تلفن همراه که با نام روبوهون Robohon معرفی شده و دارای ابعاد جیبی و کوچک است ؛ محصول همکاری ظراحان و مهندسان شرکت الکترونیکی شارپ و توموتاکا تاکاهشی است که روبات موسوم به Kirobo را طراحی کرده بود . این روبات ؛ نخستین روبات به کار رفته در ماموریت های فضائی محسوب می شود.

گفتنی است قیمت این تلفن همراه هوشمند و روباتیک ؛ هزار و 800 دلار امریکا تعیین شده است. روبوهون دارای ظاهری شبیه انسان بوده و قد وی 19 و نیم سانتیمتر با وزن 390 گرم است. از جمله ویژگی های جانبی این روبات می توان به قابلیت وی برای استفاده به عنوان ویدئو پرژکتور ، پخش کننده تصاویر ، نقشه خوانی ، مکالمه هوشمند با سایر افراد و استفاده از طیف وسیعی از نرم افزارهای کاربردی اشاره کرد.

بر اساس اعلام رسمی شرکت الکترونیکی شارپ ، روبو هون قادر به ضبط و تشخیص چهره افراد و شناسائی آن ها پس از مشاهده بوده و با کمک دوربین خود می تواند آن ها را به صاحبش معرفی کند.

در این گزارش ویژه به مشاهده تصاویر و ویدئو های منتشر شده این فناوری جدید می پردازیم.

 

اخبار علمی - سیناپرس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------