طرح های ناسا برای ارائه پروژه های اقامت در فضا



اخبارعلمی,خبرهای علمی,ناسا

به تازگی سازمان ناسا فراخوان عمومی تازه ای را برای دریافت ایده های جدید و نوین در زمینه اقامت در فضا ارائه کرده است تا تمامی طرح های ممکن برای ساخت یک اقامتگاه مناسب در خارج از کره زمین را بررسی کند.

سیناپرس - شرایط کره زمین روز به روز وخیم تر می شود و انسان به زودی به خانه ای جدید نیاز خواهد داشت ولی یافتن این منزلگاه جدید نیاز به اکتشافات فضایی بلند مدت دارد و در این میان به صورت بدیهی، مشکل اصلی پیش روی انسان ها برای دستیابی به این هدف را می توان نحوه اقامت فضانوردان در طول ماموریت های خود در خارج از جو زمین دانست. در این راستا بسیاری از طرح ها برای نحوه اقامت در خارج از زمین ارائه شده اند که بسیاری از آنها به هیچ عنوان مورد پذیرش قرار نگرفته اند.

ناسا فراخوان عمومی برای ارائه طرح های مناسب جهت ساخت اقامتگاه هایی خارج از کره زمین را ارائه کرده است تا بیش ترین تعداد ممکنه از طرح ها را در دسترس خود داشته باشد.

حال سازمان ناسا قصد دارد که برنامه ای برای جمع آوری تمامی اطلاعات مربوط به نحوه انجام این مهم را از سراسر جهان جمع آوری کرده و برترین های آنها را انتخاب کند. بر همین اساس این سازمان فراخوان عمومی برای ارائه طرح های مناسب جهت ساخت اقامتگاه هایی خارج از کره زمین را ارائه کرده است تا بیش ترین تعداد ممکنه از طرح ها را در دسترس خود داشته باشد.

این پروژه به عنوان بخشی از طرح مشارکت عمومی-خصوصی ناسا به حساب می آید که به طور دقیق تر باید گفت که در بخش دوم این طرح طبقه بندی می شود. شایان ذکر است که ناسا در روز پانزدهم ماه ژوئن اقدام به معرفی طرح برگزیده در این رقابت خواهد کرد و جوایزی برای طرح های برگزیده در نظر گرفته خواهد شد و به احتمال فراوان طرح مربوطه توسط این سازمان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

 

اخبار علمی - ناسا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------