ثبت رکوردی جدید در تاریخ فضانوردی



اخبارعلمی,خبرهای علمی,فضانوردی

فدراسیون ورزش های هوایی طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد رکورد بیشترین میزان اقامت یک انسان در فضا توسط گنادی پادالکا فضانورد روس با مجموع اقامت 878 روز در مدار زمین ، شکسته شد. این رکورد پیش از این و با مجموع اقامت 804 روز در اختیار فرد دیگری قرار داشت.

به گزارش سیناپرس،گنادی پادالکا فضانورد اهل کشور روسیه توانست با افزایش رکورد اقامت انسان در مدار زمین به مدت 878 روز ، رکورد ده ساله این حوزه که پیش از این در اختیار فضانورد دیگری بود را بهبود بخشد . این رکورد پیشتربه مدت 804 روز ثبت شده بود.

آژانس فضائی روسیه با تائید شکسته شدن این رکورد اعلام کرد که میزان دقیق اقامت گنادی پادالکا در مدار زمین ؛ 878 روز و 11 ساعت و 29 دقیقه و 24 ثانیه است. این فضانورد مشهور در واکنش به اعلام این موضوع ؛ اظهار داشت که هدف وی دستیابی به اقامت هزار روزه در مدار زمین است.

گفتنی است این میزان اقامت در مدار زمین به صورت ممتد نبوده و مجموع روزهای اقامت وی در ماموریت های مختلف محسوب می شود. بخشی از این ماموریت ها در ایستگاه بین المللی فضائی بوده و برخی دیگر نیز مربوط به سایر ماموریت های محوله به وی می شود. بر اساس اطلاعیه منتشر شده در این رابطه ؛ رکورد قبلی در اختیار فضانورد دیگری از کشور روسیه با نام سرگئی کریکالف قرار داشته و در تاریخ 5 آگوست سال 2005 به ثبت رسیده بود.

در همین رابطه آژانس فضائی روسیه نیز با تائید شکسته شدن این رکورد اعلام کرد که میزان دقیق اقامت گنادی پادالکا در مدار زمین ؛ 878 روز و 11 ساعت و 29 دقیقه و 24 ثانیه است. این فضانورد مشهور در واکنش به اعلام این موضوع ؛ اظهار داشت که هدف وی دستیابی به اقامت هزار روزه در مدار زمین است.

این فضانورد 57 ساله در سال 1979 در دانشکده نظامی ییسک و در رشته هوانوردی فارغ التحصیل شده و سپس به عنوان خلبان در نیروی هوائی روسیه به فعالیت مشغول شده و رفته رفته به عنوان خلبانی با سابقه و با استعداد شناخته شد. وی در طول مدت خدمت خود در نیروی هوائی توانست یک هزار و 500 ساعت پرواز ماموریتی را با شش هواپیمای مختلف به عنوان سرخلبان سپری کند.

نخستین ماموریت فضائی وی در سال 1998 میلادی و به همراه سرگئی آودیف با یک راکت فضاپیمای سویوز تی ام – 28 و به مقصد ایستگاه فضائی میر انجام شد.

 

اخبار علمی - سیناپرس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------