رکوردشکنی دوی ماراتن در ایستگاه فضایی



اخبارعلمی,خبرهای علمی,ایستگاه فضایی

فضانورد بریتانیایی ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی همزمان با ده ها هزار دونده بر روی زمین در مسابقه ماراتن لندن شرکت کرد تا حالا نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

به گزارش مهر، تیم پیک فضانورد بریتانیایی ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی است که هم اکنون در فاصله ۴۰۰ کیلومتری از زمین قرار دارد. او با قرار گرفتن بر روی یک تریدمیل مخصوص یک ماراتن فضایی را تجربه کرد.

او درحالی بر روی تریدمیل می دوید که هزاران دونده در ماراتن لندن می دویدند.

نکته جالب توجه همزمانی این دو مسابقه بود به طوریکه تیم پیک منتظر پیام ویدئویی از زمین بود که  همزمان با آغاز ماراتن لندن برای وی ارسال شد.

تیم پیک درحالی مسابقه دوی ماراتن خود را آغاز کرد که برای مقابله با اثرات جاذبه صفر وزنه های مخصوصی به خود بسته بود.

در نهایت او دویدن بر روی تریدمیل را به پایان رساند و این درحالی بود که ایستگاه فضایی بین المللی در مدت زمانی که پیک ۴۲ کیلومتر بر روی تریدمیل دوید، حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر در فضا حرکت کرده بود.

تیم پیک دومین فضانوردی محسوب می شود که یک ماراتن فضایی را به پایان رسانده است. پیش تر سونیتا ویلیامیز فضانورد آمریکایی توانسته بود همزمان با دوی ماراتن بوستون در سال ۲۰۰۷، در مدت زمان ۴ ساعت و ۲۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه مارات خود در فضا را به پایان برساند.

با این حال تیم پیک دست به کار بزرگی زده و رکورد سونیتا ویلیامز را نیز شکسته است. او در مدت ۳ ساعت و ۳۵ دقیقه و ۲۱ ثانیه کار خود را به پایان رساند.

کتاب رکوردهای جهانی گینس هم اعلام کرد که این رکوردی تازه است. این مرکز در وب سایت خود نوشته است: کتاب رکوردهای جهانی گینس رسما تأیید می کند که تیم پیک سریعترین دونده دوی ماراتن فضایی جهان است.

این فضانورد بریتانیایی در حالی به این مهم دست یافت که در زیر پایش یعنی در لندن بیش از ۳۹ هزار دونده این مسابقه را به سرانجام رساندند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------