افتتاح نخستین رستوران با پهپادهای پیشخدمت‌ در هلند



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

با راه یافتن فناوری‌ها به دنیای ما و استفاده از آنها در جهت رفاه انسان‌ها، تاکنون چند رستوران‌ به ویژه در چین و ژاپن دایر شده‌اند که گارسون‌ها یا آشپزهای آنها ربات بوده‌اند اما به‌تازگی نخستین رستوران در هلند افتتاح شده است که پهپادها در آن وظیفه آوردن سفارش‌ها را برای مشتریان دارند.

به گزارش آنا به نقل از دیلی‌میل، این رستوران به مناسبت سالگرد تاسیس دانشگاه آیندهوون در هلند دایر شده است. پهپادهایی که «Blue Jay» نام دارند در این رستوران شبیه به بشقاب‌پرنده‌های سفید و کوچک، سفارش مشتریان را سرو می‌کنند. این پهپادها نوارهای درخشان یا لومینسانی به جای چشم‌شان دارند و در فاصله بسیار کمی از میز حرکت می‌کنند تا از مشتریان سفارش‌شان را بگیرند. مشتریان فقط کافی است که روی منوی مخصوصی که این پهپاد برایشان می‌آورد، روی غذا یا نوشیدنی خاصی اشاره کنند تا سیگنال‌های مربوط به پهپاد مخابره شود.

20 دانشجو این پروژه جالب را راه‌ انداخته‌اند و حدود 9 ماه را صرف توسعه و ساخت این پهپادهای خودمختار کرده‌اند تا نشان دهند که چگونه این ابزارهای پرنده کوچک می‌توانند به بخش مهمی از زندگی روزمره مدرن تبدیل شوند.

این پهپاد چنگکی در زیر خود دارد که به وسیله آن می‌تواند سفارش‌ مشتریان را از آشپزخانه حمل کند و به مشتری برساند. علاوه بر این، به لطف حسگرهای خاص و عمر باتری زیادی که دارند، می‌توانند به راحتی در داخل ساختمان حرکت کنند و حتی از میان جمعیت زیاد هم عبور کنند. دقت این پهپادها از پهپادهای مجهز به سیستم موقعیت‌یاب مکانی (GPS) بیشتر است.

دانشجویان مجری این پروژه می‌گویند: «بلو جی یک پرنده هوشمند است که در محیط‌های پیچیده و اجتماعی زندگی می‌کند».

آنها معتقدند که این پهپاد آن‌قدر توانایی و قابلیت‌ دارد که می‌توان در بسیاری جاها و با اهداف دیگر همچون عملیات خاموش کردن آتش، سیستم‌های هشدار دهنده امنیتی از آن بهره برد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------