صدای ذهن‌تان پسوردتان خواهد شد



اخبارعلمی,خبرهای علمی,ذهن

مدت‌هاست که امنیت زیستی یا بیومتریک ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده است تا از ویژگی‌های منحصر به‌فرد افراد مثل اثر انگشت یا رنگ چشم برای امور امنیتی استفاده کنند اما دانشمندان به‌تازگی روشی را یافته‌اند که در آن از صدای ذهن به عنوان رمز عبور استفاده می‌شود.

به گزارش آنا به نقل از ScienceAlert، امروزه از روش‌های مختلف امنیتی نظیر حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی همراه استفاده می‌شود. در همین راستا نیز دانشمندان آلمانی در حال کار روی سیستمی هستند که می‌تواند نحوه ارتعاشات مغزی شما در واکنش به یک سیگنال فراصوتی یا اولتراسوتیک را شناسایی کند. زیرا این ارتعاشات مغزی نیز همانند اثر انگشت جزو ویژگی‌های منحصر به‌فرد هر کسی به شمار می‌رود.

در این روش، زمانی که شما می‌خواهید وارد ایمیل‌تان شوید یا به محتوای سیستم کامپیوتری‌تان دسترسی یابید، سیستم می‌تواند تائید کند که شما تنها کسی هستید که اجازه این کار را دارید و در نتیجه امکان دسترسی را به شما می‌دهد. این دانشمندان برای تست سیستم امنیتی جدیدشان از 10 نفر کمک گرفتند و در 97 درصد موارد این سیستم شخص درست را تشخیص داد و در واقع، توانست صداهای مغزشان را درست بخواند.

البته این سیستم امنیتی برای اندازه‌گیری ارتعاشات جمجمه، نیاز به نوعی از هدست یا لوازم جانبی دارد و محققان در حال حاضر روی ابزار شبیه به عینک گوگ کار می‌کنند تا افراد با زدن آن به چشم بتوانند قفل سیستم را باز کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------