رکوردی جدید در استفاده از سلول های خورشیدی



اخبارعلمی,خبرهای علمی,سلولهای خورشیدی

به تازگی کشور چین شاهد ثبت رکوردی جدید در زمینه استفاده و بهره برداری از پنل های خورشیدی بوده است که موجب می شود تا این کشور در سطحی فراتر از ایالات متحده آمریکا و ژاپن به عنوان پیشرو اصلی استفاده از انرژی خورشید به حساب بیاید.

در دنیای امروزی ما استفاده از انرژِی های تجدید پذیر را می توان بهترین راه برای کاهش آلایندگی کره زمین به حساب آورد و یکی از انرژی های تجدیدپذیری که تقریبا در تمامی نقاط زمین می توان به آن دسترسی داشت را باید انرژی خورشید به حساب آورد. در این میان برخی از کشورها در این راه پیشگام هستند و رشد بیشتری را از خود نشان می دهند.

سهم نیروگاه های پنل های خورشیدی و سیستم های توزیع شده به ترتیب 6.17 و 0.97 گیگاوات بوده است.

در همین راستا نیز ظرفیت نصب پنل های خورشیدی در چین در سه ماه اول سال 2016 میلادی به 7.14 گیگاوات رسیده است که این رقم خود بالاترین سطح ثبت شده در طول بازه زمانی سه ماهه بوده است. بر اساس گزارش های رسانه های چینی سهم نیروگاه های پنل های خورشیدی و سیستم های توزیع شده در این کشور به ترتیب 6.17 و 0.97 گیگاوات بوده است.

ثبت این رکورد بیشتر به این دلیل بوده است که دولت چین افزایش پرداخت ها برای انرژی های تجدید پذیر و به خصوص نیروگاه های پنل های خورشیدی بوده است که این رقم از پرداخت های انجام گرفته در سال 2016 بیشتر بوده است. ظرفیت نصب پنل های خورشیدی چین در سراسر سال 2015 میلادی 15 گیگاوات بوده که این رقم از رکوردهای ثبت شده کشور ژاپن (9 گیگاوات-پیک) و آمریکا (7 گیگاوات) بیشتر بوده است.

با این حال، تولید شده از پنل های خورشیدی شهرهای شمال غربی چین نظیر سین کیانگ، گانسو و نینگشیا برق به ترتیب به میزان 52،39 و 20 درصد به مناطق دیگر منتقل نشده است و در واقع به دلیل فقدان شبکه های قدرت کافی به هدر است.

 

اخبار علمی - سیناپرس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------