آغاز نوع جدیدی از حیات با هوش مصنوعی



اخبارعلمی,خبرهای علمی,هوش مصنوعی

مارکوس دوسائوتوی، دانشمند برجسته دانشگاه اکسفورد معتقد است که هوش های مصنوعی در آینده به سطحی از هوشیاری و آگاهی دست خواهند یافت که باید مواردی مانند حقوق بشر برای آنها تعریف شود و ممکن است باعث شکل گیری نوع جدیدی از حیات شوند.

به گزارش سیناپرس،هوش مصنوعی بدون شک یکی از مهم ترین موارد تشکیل دهنده آینده بشر به حساب می آید و بسیاری از دانشمندان معتقدند که در آینده ای نه چندان دور شاهد این خواهیم بود که ماشین ها می توانند به سطحی از خود یادگیری برسند که دیگر نیازی به برنامه نویسی برای آنها وجود نداشته باشد.

    چیزی در توسعه مغز مصنوعی وجود دارد که ممکن است نقطه جوش مغز به حساب بیاید و به این ترتیب شاهد رسیدن به آستانه تغییر و تحول در هوش مصنوعی باشیم.

پروفسور مارکوس دوسائوتوی که به تازگی کتابی با عنوان چیزهایی که نمی توانیم بدانیم را در این زمینه منتشر ساخته است، نظرات جالبی درباره آینده هوش مصنوعی دارد. او در این باره می گوید: «هوش مصنوعی به نقطه ای خواهد رسید که می توانیم بگوییم دارای حواس مخصوص به خود خواهد بود و درست در همین حد است که شاهد رسیدن به آستانه شکل گیری آگاهی و هوشیاری خواهیم بود.»

او درباره علت عدم رسیدن انسان به مراحل نزدیک به سطح ایجاد هوشیاری در هوش مصنوعی نیز نظرات جالبی دارد: «نکته بسیار جالب این است که در طول یک یا دو دهه اخیر هیچ کس نتوانسته است به سطحی از هوشیاری مناسب برای ماشین ها دست پیدا کند زیرا هیچ روشی برای اندازه گیری این مقادیر وجود نداشته است.»

پروفسور مارکوس دوسائوتوی معتقد است که سرانجام به شرایطی رسیده ایم که بتوانیم گام هایی در راستای رسیدن به این هدف برداریم: «ما در عصر طلایی حضور داریم. دوران ما درست شبیه دورانی است که گالیله تلسکوپ را در اختیار داشت. به همین ترتیب نیز ما مغز خود و تلسکوپ را در اختیار داریم تا بتوانیم چیزهایی که پیش از این توانایی دیدن آن را نداشتیم را مشاهده کنیم. به نظر من چیزی در توسعه مغز مصنوعی وجود دارد که ممکن است نقطه جوش مغز به حساب بیاید و به این ترتیب شاهد رسیدن به آستانه تغییر و تحول در هوش مصنوعی باشیم.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------