استعمار مریخ با یک فنجان چای!



اخبارعلمی,خبرهای علمی,چای

چای از اعتبار زیادی در کشورهای مختلف جهان برخوردار است و اکنون دانشمندان مدعی شده‌اند که این ماده می‌تواند به بشریت در قابل سکونت ساختن مریخ کمک کند.

به گزارش ایسنا به نقل از میرور، محققان دانشگاه امپریال کالج لندن روشی را برای اصلاح یک باکتری شناسایی کرده‌اند که معمولا در چای تخمیر شده یافت می‌شود و می‌تواند به آنها در ساخت یک ماده جادویی در صورت نیاز کمک کند.

سلولز باکتریایی، ماده قابل توجهی است که نرم و قابل انعطاف و قدرتمند است. این ماده در حال حاضر برای ساخت طیفی از محصولات شامل مواد برای هدفونها و جایگرین‌های چرم در پوشاک استفاده می‌شود.

اما اکنون کشف چگونگی استفاده از ابزار دی‌.ان‌.ای برای کنترل و مهندسی گونه‌ای از باکتری که در چای کومبوجا موجود است، دانشمندان را قادر ساخته تا تولید سلولز را برای اهداف خاص، اصلاح کرده و شکل و اندازه ماده را همزمان با رشد آن، کنترل کنند.

به گفته محققان، این روش می‌تواند برای ساخت پارچه دارای حسگرهای داخلی استفاده شود که می‌تواند در زمان تشخیص مواد سمی تغییر رنگ دهد. از این ماده همچنین می‌توان برای حذف مواد آلاینده از مخازن آب بهره برد.

قابلیت پرورش و کنترل سلولز از چند میکروب به این معنی است که فضانوردان در آینده می‌توانند این ماده را برای آغاز ساخت زیرساخت‌های جوامع انسانی در سیارات دیگر بجای انتقال سازه‌های آماده از زمین، تولید کنند.

این تیم قرار است با دانشمندان ناسا برای بررسی کاربردهای آینده این ماده همکاری کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------