کشف بقایای گروه عجیبی از کیسه‌داران حلزون‌خوار در استرالیا



اخبارعلمی,خبرهای علمی,کشف

بقایای فسیلی مربوط به گروه ناشناخته‌ای از کیسه‌داران گوشتخوار استرالیایی که 15 میلیون سال پیش در ناحیه‌ای در شمال غربی کوئینزلند زندگی می‌کرده‌اند به تازگی توسط گروهی از محققان استرالیایی کشف شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، این موجودات در بین پستانداران منحصر به فرد هستند و به نظر می‌رسد که اشتهای سیری‌ناپذیری برای خوردن حلزون‌ها داشته‌اند. جالب توجه‌ترین ویژگی این حیوانات دندان‌های آسیاب بزرگ، بسیار قوی و چکش مانندی است که احتمالا می‌توانسته محکم‌ترین پوسته حلزون‌های جنگلی را خورد کند.

محققان استرالیایی در کاوش‌های خود توانسته‌اند شکل دندان‌های مجزا و ساختار دندان این گروه از جانوران غیرمعمول که به نام malleodectid شناخته می‌شوند، را شناسایی کنند. محققان به مدت چهار دهه در این منطقه به کاوش و حفاری می‌پرداخته‌اند، اما ماهیت متفاوت این کیسه داران تنها زمانی مشخص شد که توانستند بخشی از جمجمه یک حیوان جوان را کشف کنند. بقایای این جمجمه که به خوبی حفظ شده نشان می‌دهد که آنها 15 میلیون سال پیش در اواسط دوره میوسن زندگی می‌کرده‌اند.

هرچند که این گونه کیسه‌داران بسیار متفاوت از سایر گونه‌هاست اما به نظر می‌رسد که با گوشتخواران کیسه‌داری همچون شیطان تاسمانی و ببر تاسمانی که خاص استرالیا و گینه نو هستند خویشاوند باشد.

Malleodectids مدت‌ها پیش از اینکه انسان‌ها از راه برسند منقرض شده‌اند؛ محتمل ترین دلیل این انقراض، تغییر اقلیم شدید است که حدود 15 میلیون سال پیش در این منطقه رخ داده و باعث شده جنگل‌های بارانی وسیع در این منطقه که غنی از حیوانات مختلف بوده‌اند به جنگل‌های تنک و علفزارهای امروزی تبدیل شود.

شرح جزئیات مربوط به این گونه جدید از کیسه داران در مجله Scientific Reports به چاپ رسیده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------