ماهی ها هم چهره انسان ها را تشخیص می دهند



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ماهی ها

محققان برای اولین بار متوجه شدند که یک گونه ماهی می تواند چهره انسان ها را از یکدیگر را تشخیص دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان در یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، متوجه شدند که ماهی کمان گیر (Toxotes chatareus) می تواند با دقت بالا چهره انسان ها را از یکدیگر تشخیص دهد.


این ماهی ها به این دلیل کمان گیر نامیده می شوند که می توانند با دهان یک فواره آب را به سمت شکار در حال پرواز و معلق در هوا پرتاب کنند و شکار را بر سطح آب انداخته و سپس آن را بخورند.


کیت نیوپورت جانورشناس از دانشگاه آکسفورد در یک بیانیه خبری اعلام کرد: توانایی تشخیص چهره از میان شمار زیادی از چهره های انسان، یک کار شگفت آور دشوار است.


وی افزود: تمامی چهره ها دو چشم در بالا، یک بینی و یک دهان دارند بنابراین تشخیص افراد از یکدیگر مستلزم تشخیص تفاوت های ظریف در خصیصه های آنها است.


این مطالعه که هفته جاری در مجله Scientific Reports منتشر شد، با همکاری محققان دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کویینزلند در استرالیا انجام شده است.


محققان در بخشی از این مطالعه به چند ماهی کمان گیر آموزش دادند که به یکی از دو چهره نمایش داده شده، با دهان آب پرتاب کند و سپس چهره آموزش داده شده را در میان یک سری از چهره های جدید به ماهی نشان دادند.


آنها متوجه شدند که ماهی کمان گیر در 81 درصد از موارد به چهره شناسایی شده، با دهان آب پرتاب کرد.


همچنین محققان متوجه شدند زمانی که خصیصه های چهره مانند رنگ پوست قطعی شد، میزان موفقیت به 86 درصد افزایش یافت.


محققان نتیجه گرفتند که گرچه مغز ماهی بسیار ساده و فاقد بخش تشخیص چهره ها است، اما با این وجود بسیاری از ماهی ها رفتار بصری چشمگیری نشان دادند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------