ماهی‌ای که همیشه در چتر عروس دریایی گیر می‌کند



اخبارعلمی,خبرهای علمی,ماهی

به تازگی یک عکاس در زمان مناسب در مکان مناسب بوده و توانسته است از ماهی در زیر دریا عکس بیندازد که در چتر یک عروس دریایی گیر کرده است و گویا از این وضعیت هم خیلی راضی است. زیست‌شناسان با بررسی‌های بیشتر دریافته‌اند که این نوعی ماهی است که عشق پنهان کردن خود را در دنیای زیر آب دارد.

به گزارش آنا به نقل از هافینگتون‌پست، تیم ساموئل عکاسی است که عکس این ماهی را زیر آب گرفته است و در این مورد می‌گوید: «این مورد یکی از آن چیزهایی است که واقعا با دیدنش شوکه شده بودم و خوشحالم که توانستم در آن زمان از آن عکس بگیرم. به نظر می‌رسید که ماهی در داخل بدن عروس دریایی قرار گرفته و سکان آن را به دست گرفته است. برخی از حرکات عروس دریایی کاملا از سوی ماهی کنترل می‌شد».

وی می‌افزاید: «واقعا جالب بود که می‌دیدم چگونه این دو جانور با هم در دریا حرکت می‌کنند. ماهی، عروس دریایی را به جلو می‌راند و البته گاهی توسط عروس دریایی به بیرون انداخته می‌شد اما بعضی اوقات نیز ماهی بود که عروس دریایی را به جایی که می‌خواست هدایت می‌کرد».

یان تیبتز، زیست‌شناس دریایی در مرکز علوم دریایی دانشگاه کوئینزلند، با نگاه و بررسی این عکس‌ها گفت که احتمالا این ماهی نوعی شاه‌گیش ماهی نوجوان است که به دلیل مخفی کردن خودش در داخل نوع خاصی عروس دریایی مشهور است و در واقع با این کار، خودش را از شکارچیان محافظت می‌کند.

در ابتدا تصور می‌شد که ماهی به خاطر خنگ بودنش اسیر عروس دریایی می‌شود و درون آن گیر می‌کند اما هم‌اکنون دانشمندان معتقدند که نه تنها از این وضع ناراحت و نگران نیست، بلکه خیلی هم خوشحال به نظر می‌رسد زیرا شبیه این است که سوار یک زیردریایی شده است که هر از گاهی سکانش دست خودش است.

دکتر رابرت کینزی، پروفسور زیست‌شناسی دانشگاه هاوایی، نیز تائید کرد که این ماهی نوعی شاه‌گیش‌‌ است که به هیچ عنوان گیر عروس دریایی نیفتاده است بلکه خودش را زیر چتر این جانور پنهان کرده است. این ماهی حتی در این شرایط می‌تواند برای خودش غذا هم پیدا کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------