روباتی که قادر به برداشتن هر جسمی بدون برنامه‌ریزی قبلی است / فناوری اسکن اشیاء



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

محققان دانشگاه واشنگتن برای اولین ‌بار رباتی ساختند که قادر است اشیای متفاوت را بدون آسیب‌رساندن و در جهت درست بلند کند.

ایسنا، با در نظر گرفتن تمام پیشرفت‌هایی که در عرصه رباتیک صورت گرفته است، حتی بهترین نمونه‌ ربات‌های ساخته شده قادر به برداشتن صحیح همه‌ اجسام، بدون برنامه‌ریزی اولیه نیستند.

تاکنون تلاش‌های بسیاری برای ساخت ربات با قابلیت برداشتن همه اشیاء صورت گرفته است، اما متاسفانه توقع چنین عملکردی بدون در نظر گرفتن قابلیت اسکن جسم میسر نیست، بنابراین شکست پروژه‌های اخیر کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

محققان دانشگاه واشنگتن با ساخت شانه رباتیک هوشمند PR2 به همراه نرم‌افزار اختصاصی اسکن اشیاء، امکان آسیب‌رساندن به اجسام مختلف توسط پنجه ربات را به حداقل رساندند.

با استفاده از نرم‌افزار کنترل بازو و پنجه رباتیک که بر اساس اسکن کار می‌کند، نه تنها سرعت افزایش می‌یابد بلکه با استفاده از قابلیت مکالمه نرم‌افزار، بین ربات و کاربر ارتباط برقرار می‌شود.

با توجه به اینکه ربات نیز مانند انسان هنگام برداشتن اشیاء ناشناس قادر به پیش‌بینی میزان فشار و واکنش سطح جسم نیست، بنابراین با نرم‌افزار هوشمند در کنار روش آزمون و خطا، تعداد صحیح گرفتن اجسام مختلف بر اساس قابلیت یادگیری ربات هر دفعه افزایش می‌یابد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------