کشف ریشه های حیات در مولکول هایی در فضا



اخبارعلمی,خبرهای علمی,فضا

دانشمندان با بررسی مولکول هایی در قلب کهکشان راه شیری، نشانه هایی اولیه از شکل گیری حیات در زمین را به دست آورده اند که نشان می دهد که مبانی اولیه شکل گیری موجودات زنده در زمین، از طریق شهاب سنگ ها از قلب فضا به سیاره ما آمده اند.

سیناپرس- دانشمندان چندی است که می دانند که مولکول های شکل دهنده حیات را می توان در نزدیکی شهاب سنگ ها و اجرام سرگردان آسمانی پیدا کرد ولی اکنون مشخص شده است که این اجزای اولیه شکل گیری حیات در حقیقت در فواصلی به مراتب دورتر از تصورات پیشین نسبت به خانه ما قرار دارد.


این یافته ها به دانشمندان نشان داده است که حیات بر روی زمین از صفر شروع نشده است و بخشی شکل گیری حیات در کره خاکی ما در خارج از جو کره زمین رخ داده است.

یک تیم پژوهشی به تازگی به سراغ استفاده از تحلیل های طیفی زده اند و توانسته اند تا به نشانه هایی از وجود مولکول های دست سانی دست پیدا کنند. جالب است بدانید که تصاویر به دست آمده از این مولکول ها را می توان کلیدی به حیات امروزی دانست. البته این اطلاعات در نزدیک ما به دست نیامده اند بلکه دانشمندان یاد شده آنها را در ابرهای B2 صور فلکی قوس در نزدیکی قلب کهکشان راه شیری یافته اند.

البته این موضوع به این معنی نیست که حیات در فضا در حال شکل گیری است بلکه این امر نشان دهنده آن است که خواص ضروری مولکولی برای شکل گیری حیات، ابتدا در فضا وجود دارند و سپس می توانند از طریق برخورد شهاب سنگ ها به سیارات مختلف، به آنها انتقال پیدا کنند.

داده های به دست آمده هنوز تا حدی در هم ریخته و گیج کننده هستند و مسلما به زمان نسبتا زیادی برای تحلیل آنها نیاز خواهد بود. این پژوهشگران نیاز دارند تا به جواب قانع کننده ای برای این سوال برسند که اطلاعات به دست آمده در حقیقت کدام زاویه از دو تصویر آینه ای مولکولی است و این مولکول ها تا چه اندازه در جهان هستی پخش شده اند.

این یافته ها به دانشمندان نشان داده است که حیات بر روی زمین از صفر شروع نشده است و بخشی شکل گیری حیات در کره خاکی ما در خارج از جو کره زمین رخ داده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------