فناوری نمایشگر سربالای اف-۱۸ برای عینک دوچرخه‌سوارهای حرفه‌ای / نمایش مستقیم اطلاعات



اخبارعلمی,خبرهای علمی,عینک دوچرخه‌سوارهای حرفه‌ای

محققان آمریکایی عینک آفتابی هوشمندی با نمایشگر فرانما تولید کرده‌اند که اطلاعات مهم دریافت شده از سنسورهای دوچرخه و اطلاعات حیاتی بدن ورزشکار را در جلوی دید دوچرخه سوارها نمایش می‌دهد.

هاد(HUD) یا نمایشگر فرانما  فناوری است که اطلاعات را در جلو دید و منظر بیننده، بدون اینکه بیننده مجبور باشد جایی دیگر را نگاه کند، نمایش می‌دهد. نمایشگرهای سربالا در آغاز برای هواپیماهای نظامی از جمله جنگنده اف-۱۸ طراحی شده بودند اما حالا راهشان به ورزش هم کشیده شده است.  عینک هوشمند Solos حالا یک تحول بزرگ به حساب می‌آید و دوچرخه‌سوارها اطلاعات حیاتی را بدون تغییر وضعیت سر و کاهش توجه از مسیر دریافت می‌کنند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,عینک دوچرخه‌سوارهای حرفه‌ای

 

بسیاری از دوچرخه‌سوارهای حرفه‌ای از تجهیزات متنوع مثل سرعت‌سنج دیجیتال، حسگر میزان نیرو، حسگر ضربان قلب و تنفس به طور همزمان استفاده می‌کنند. برای استفاده از چنین تجهیزاتی دوچرخه‌سوار باید همیشه مسیر دید خود را تغییر دهد یا دستهایش را جابجا کند. در نتیجه تمرکز دوچرخه‌سوار کاهش یافته و احتمال از دست‌دادن تعادل یا برخورد با سایر دوچرخه سواران افزایش پیدا می‌کند.

 
اکنون در واقع با یک لنز دو کانونی روی این عینک‌های جدید اطلاعات مستقیم نمایش داده می‌شود و همزمان با دیدن مسیر هیچ اطلاعاتی از چشم دوچرخه‌سوار دور نمی‌ماند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,عینک دوچرخه‌سوارهای حرفه‌ای

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------