گوگل بیماری شما را تشخیص خواهد داد



اخبارعلمی,خبرهای علمی,گوگل

شرکت گوگل به تازگی خدمات جدیدی را ارائه کرده است که به موجب آن موتور جستجوی این شرکت می تواند بر اساس جستجوی شما درباره نشانه های یک بیماری، اطلاعات بیماری هایی که مرتبط با نشانه های وارد شده توسط شما هستند را به شما ارائه کند.

سیناپرس- شرکت گوگل در جدیدترین خدمات خود سیستمی را ایجاد کرده است که با موتور جستجوی این شرکت سازگار شده و می تواند به فرایند یافتن بیماری در انسان ها کمک شایانی کند. در این سیستم هنگامی که یک کاربر نشانه هایی از یک نارسایی در سیستم عادی بدن خود را وارد می کند، گوگل تمامی بیماری هایی که این نارسایی با آن ر ارتباط هستند را شناسایی کرده و به او ارائه خواهد کرد.

هنگامی که شما در موتور جستجوی گوگل، عبارت سردرد در یک طرف سر را جستجو می کنید، این موتور جستجو بلافاصله اطلاعاتی درباره بیماری هایی مانند میگرن، سردرد عمومی، سرماخوردگی و سینوزیت را در قالب یک لیست در کناره تصویر به شما ارائه خواهد کرد.

برای نمونه هنگامی که شما در موتور جستجوی گوگل، عبارت سردرد در یک طرف سر را جستجو می کنید، این موتور جستجو بلافاصله اطلاعاتی درباره بیماری هایی مانند میگرن، سردرد عمومی، سرماخوردگی و سینوزیت را در قالب یک لیست در کناره تصویر به شما ارائه خواهد کرد. البته اگر عبارت هایی مانند سردرد که دارای جزئیات کمتر هستند را جستجو کنید نیز گوگل به سراغ ارائه اطلاعات مربوطه رفته و علاوه بر آن نیز روش هایی برای خوددرمانی را به شما پیشنهاد می کند.

گوگل تاکید دارد که اطلاعات یاد شده تنها با هدف آگاه سازی ارائه می شوند و برای تشخیص دقیق بیماری باید به صورت مستقیم به پزشکان مراجعه کنید و این سیستم برای شما کافی نخواهد بود؛ به عبارت دیگر سعی نکنید که تمامی بیماری های خود را از طریق جستجو در گوگل شناسایی و درمان کنید زیرا ممکن است با شناسایی اشتباه، خود را در معرض خطری جدی قرار بدهید.

گوگل برای بهبود کیفیت این سیستم به سراغ دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد و کلینیک مایو (Mayo) رفته است و از متخصصان این مراکز برای دریافت اطلاعات دقیق تر درباره نشانه های بیماری و افزودن آنها به لیست خود مشورت می گیرد. البته دقت این سیستم تنها توسط کاربران قابل تعیین است و به همین دلیل نیز گوگل حساب ویژه ای بر روی دریافت بازخورد از سوی کاربران خود باز کرده است.

مسلما این بازخوردها می توانند به خوبی برای بهبود این سیستم مفید واقع شوند. در طول چند روز آینده شاهد عملیاتی شدن این سیستم خواهیم بود ولی مشکل فعلی این سیستم این است که تنها با زبان انگلیسی سازگار است ولی به زودی می توان انتظار ارائه آن برای زبان های دیگر را نیز داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------