روسیه به دنبال ایجاد پایگاه در ماه برای اقامت ۱۲ فضانورد / طرح دوران شوروی اجرایی می‌شود



اخبارعلمی,خبرهای علمی,ماه

مقام‌های آژانس فضایی روسیه از قصد این کشور برای ساخت پایگاه در ماه خبر داده‌اند که امکان اقامت همزمان ۱۲ فضانورد را فراهم می‌کند. اصل این طرح مربوط به سالهای ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ و دوران شوروی سابق است.

خبرآنلاین- آژانس فدرال فضایی روسیه (کاسموس) اعلام کرده این پایگاه  از مجتمع مسکونی و سامانه تولید انرژی برای زندگی 12 فضانورد برخوردار خواهد بود. به گفته مقام‌های روسیه پایگاه اصلی روی سطح ماه خواهد بود اما تاسیسات تولید انرژی و پناهگاه دوری از تشعشعات می‌تواند زیر سطح ماه ساخته شوند.

به گزارش اسپوتنیک،اولگا ژارووا مسئول برنامه های علمی پژوهشگاه «ماش» کاسموس در این باره گفت: این پایگاه نخست برای زندگی و کار چهار فضانورد ساخته می شود اما به تدریح تعداد فضانوردها به ۱۰ تا ۱۲ نفر به صورت همزمان خواهد رسید. مقام‌های روسیه می‌گویند درباره محل ساخت این پایگاه در ماه هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌اند اما پیشنهاد دانشمندان استقرار در قطب جنوب است.

روسیه به تازگی از قصد خود برای ارسال سالانه یک یا دو فضاپیمای سرنشین‌دار به ماه از سال ۲۰۲۵ تا سال ۲۰۴۰ خبر داده است. مقام‌های این کشور می‌گویند این مسئله برای گسترش تحقیقات در ماه است. به گزارش راشاتودی آژانس فضایی روسیه قصد دارد برای انجام این کار از فضاپیمایی جدیدی به نام Federatsiya یا فدراسیون استفاده کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------