این روبات ماشین ظرفشویی را پر می کند !



اخبارعلمی,خبرهای علمی,روبات

پیشرفته ترین روباتهای چهارپا از میادین جنگ راهی خانه ها می شوند.

شرکت Boston Dynamics که به طراحی و ساخت پیشرفته ترین روباتهای چهار پا شهرت دارد حالا از نسخه جدیدی از محصولات خود رونمایی کرده که تقریبا می توان آن را به عنوان یک پیشخدمت حرفه ای به شمار آورد.این روبات نسخه کوچکتر، آرامتر و با قابلیتهای متفاوتی نسبت به نسخه قبلی روباتهای چهارپای شرکت Boston Dynamics محسوب می شود که دیگر نه برای میدانهای جنگ بلکه با هدف کمک به افراد در خانه هایشان طراحی و ساخته شده است.

این روبات می تواند در فضای داخل خانه حرکت کرده و کارهایی نظر چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی، پرکردن لیوان آب و نظایر آن را انجام دهد.این روبات SpotMini نام دارد و نسخه پیچیده تری از روبات Spot است که در سال ۲۰۱۵ به دنیا معرفی شد.

روبات SpotMini شباهت زیادی به سگ خانگی دارد. طراحان این روبات را به گونه ای ساخته اند که سر آن در امتداد بازوی مخصوصی قرار دارد که در قسمت بالای روبات جمع شده و در مواقع لزوم مانند گردن دراز می شود.

عبور از اتاقهای مختلف خانه، بالا و پایین رفتن از پله ها و بلند شدن از زمین پس از سقوط کردن از جمله ویژگیهای این روبات به شمار می آید.

محققان شرکت Boston Dynamics حتی قابلیت جالب حمل کیسه زباله را نیز برای این روبات تعریف کرده اند.روبات SpotMini ۲۵ کیلوگرم وزن دارد که با لحاظ کردن بازوی مخصوص به ۲۹ کیلوگرم می رسد و جالب اینکه در آن از سیستمهای هیدرولیک خبری نیست و تمامی عملکرد آن به طور تمام الکتریکی انجام می شود.

باتری این روبات تا ۹۰ دقیقه شارژ نگه داشته و به لطف بهره مندی از حسگرهای مخصوصی که در بخشهای مختلف آن تعبیه شده همواره از وضعیت اندامهای خود مطلع است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------