روپوش پزشکی گوگل به زودی می آید



اخبارعلمی,خبرهای علم,روپوش پزشکی

شرکت گوگل قصد دارد از یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های خود برای اتصال بی‌سیم لباس‌ها به گجت‌ها، پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری یا سرویس cloud در پوشاک پزشکان استفاده کند.

به گزارش ایسنا به نقل از گجت‌مش، پروژه ژاکارد که واحد پروژه‌ها و فناوری‌های پیشرفته برای تولید پوشاک "متصل" است، اخیرا از همکاری با شرکت تولیدکننده لباس پزشکی سینتاس (Cintas) در ساخت پوشاک تعاملی برای خدمات بهداشتی و ایمنی خبر داده است.

این پروژه پیش از این به نمایش یک کت هوشمند جدید پرداخته بود که رانندگان می‌توانستند با لمس آستین‌های خود به کنترل تلفن همراهشان بپردازند. این کت قرار است در بهار سال آینده وارد بازار شود.

قرارداد جدید گوگل با سینتاس نشان‌دهنده کاربرد بالقوه چشمگیرتری از فناوری ژاکارد است. سینتاس با چندین بیمارستان سطح بالا برای دستیابی به روش‌های استفاده از این فناوری برای بیماران و کارکنان آن‌ها همکاری خواهد کرد.

هیچکدام از شرکت‌ها جزئیات بیشتری در مورد این همکاری ارائه نکرده‌اند، اما ایوان پوپیرف، رهبر این پروژه اظهار کرد که تیم وی همان اصولی را پیش گرفته که در زمان تفکر در مورد طراحی محل کار برای یک انسان متوسط در نظر گرفته می‌شود.

همانطور که کت لیوایز با در نظر گرفتن رانندگان ساخته شده بود، کاربردهای پزشکی نیز با بررسی مشکلات واقعی در بیمارستان‌ها توسعه خواهد یافت.

برخلاف سایر پروژه‌های جاه‌طلبانه گوگل، این ایده از ضرب‌الاجل دوساله برخوردار بوده که طی آن زمان باید ارزش خود را به عنوان یک تجارت مستقل ثابت کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------