جاده هایی که انرژی تولید می کنند



اخبارعلمی,خبرهای علمی,جاده

در طول هفته گذشته اخباری درباره افتتاح دو جاده الکتریکی که انرژی خود را از نور خورشید به دست می آورند منتشر شد و این جاده ها قرار است تا به زودی در کشورهای روسیه و آمریکا شروع به فعالیت کنند.

سیناپرس- جاده های الکتریکی را می توان به نوعی از سوژه های داستان های علمی و تخیلی دانست اما با این حال به زودی می توان در ایالات متحده آمریکا شاهد این جاده بود. در هفته جاری مقامات ایالت میسوری در آمریکا اعلام کردند که قصد دارند تا بخشی از اتوبان مسیر 66 را با کاشی های جاده ای تولید کننده انرژی خورشیدی بپوشانند.

 

به این ترتیب در صورتی که جاده هایی از این دست در سراسر جهان بتوانند جایگاه مستحکمی را پیدا کنند، می توان انتظار داشت که خودروهای الکتریکی نیز بتوانند با راحتی خیال بیشتری به حرکت بپردازند

البته این امر تنها به کشور آمریکا محدود نخواهد بود و در سایر کشورها نیز شاهد تلاش هایی در زمینه دستیابی به چنین جاده هایی هستیم. برای نمونه و در ادامه اخبار مربوط به جاده های آینده نیز باید گفت که روسیه هم اکنون مشغول به ساخت مسیرهایپرلوپ (hyperloop) ویژه ای است که طول آن برابر با 44 مایل (70 کیلومتر) است. البته این مسافت تنها فاز ابتدای این طرح محسوب می شود و روسیه قصد دارد تا در آینده، این جاده را تا چین نیز ادامه دهد.

به این ترتیب در صورتی که جاده هایی از این دست در سراسر جهان بتوانند جایگاه مستحکمی را پیدا کنند، می توان انتظار داشت که خودروهای الکتریکی نیز بتوانند با راحتی خیال بیشتری به حرکت بپردازند زیرا این خودروها دیگر برای شارژ شدن نیاز به توقف بلند مدت نخواهند داشت. با این حال امکان انتقال انرژی از جاده به خودرو نیز هنوز به عنوان یک چالش مهم در پیش روی دانشمندان قرار خواهد داشت که شاید رفع آن نیازمند تغییراتی بسیار مهم و بزرگ در طراحی خودروهای الکتریکی باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------