اولین کهکشانهای عالم در تصویر متفاوت ناسا



اخبارعلمی,خبرهای علمی,ناسا

اخترشناسان تصویر مادون قرمزی از بخشی از عالم منتشر کرده اند که مربوط به نخستین دورانهای شکل گیری آن می شود.

سیناپرس- در این تصویر خیره کننده بخشهای عمیقی از فضای بیکران دیده می شود که در آن انبوهی از کهکشانهای شکل گرفته در چند میلیارد سال اول عالم پس از پیدایش جهان قابل رؤیت است.

این تصویر مربوط به بخشی از عالم موسوم به UDS می شود. این بخش شامل 250 هزار کهکشان باستانی است که تقریبا بلافاصله پس از انفجار بزرگ و شکل گیری عالم به وجود آمده اند

این تصویر نتیجه بیش از یکهزار ساعت فعالیت تلسکوپ 3.8 متری مادون قرمز بریتانیا موسوم به UKIRT است که در قله Mauna Kea واقع در هاوایی مستقر شده است. در این پروژه تلسکوپ UKIRT در نقطه ای از آسمان هاوایی خیره شده که معادل چهار برابر اندازه ماه کامل در آسمان شب است.

به طور کلی استفاده از تلسکوپهای مادون قرمز بهترین ابزار برای ردیابی پرتوهای نوری مربوط به دورانهای ابتدایی شکل گیری عالم محسوب می شود. این تصویر مربوط به بخشی از عالم موسوم به UDS می شود. این بخش شامل 250 هزار کهکشان باستانی است که تقریبا بلافاصله پس از انفجار بزرگ و شکل گیری عالم به وجود آمده اند.

نور در خلا با سرعت 300 هزار کیلومتر بر ثانیه حرکت می کند. این رقم اگرچه در ظاهر بسیار زیاد به نظر می رسد اما با توجه به فاصله بسیار زیاد نخستین کهکشانها از زمین، میلیاردها سال طول کشیده که به ما برسد.

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که به طور متوسط نور منتشر شده از منطقه UDS عالم مربوط به 9  میلیارد سال می شود. بنابراین می توان با قاطعیت گفت که ستارگان موجود در این منطقه از عالم تقریبا به همین اندازه قدمت دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------