برنامه کاری سبک ناسا در سال 2016



اخبارعلمی,خبرهای علمی,ناسا

سازمان ناسا با توجه به تغییر برخی از برنامه های خود در سال جاری میلادی، دیگر برنامه و رخداد خاصی را در تقویم کاری خود مشاهده نمی کند و علاقه مندان به علوم نجوم باید تا پایان سال 2016 باید به انتظار شروع یک رخداد بزرگ باقی بمانند.

سیناپرس- با رسیدن کاوشگر فضایی جونو (Juno) به سیاره مشتری، تقویم کاری 2016 ناسا کم کم در حال به پایان رسیدن است و این سازمان تا فرا رسیدن زمان ارسال دیگر فضاپیماهای خود وظایف چندان بزرگی نخواهد داشت. هم اکنون ناسا برنامه ریزی های مربوط به 5 کاوشگر فضایی بدون سرنشین خود را برای یک دهه آینده انجام داده است.

تا رسیدن کاوشگر فضایی جونو (Juno) به سیاره مشتری، تقویم کاری 2016 ناسا کم کم در حال به پایان رسیدن است و این سازمان تا فرا رسیدن زمان ارسال دیگر فضاپیماهای خود وظایف چندان بزرگی نخواهد داشت

مدارگرد OSIRIS-Rex در ماه سپتامبر سال 2016 میلادی راه اندازی شده و به فضا پرتاب خواهد شد و تا سال 2018 نیز به مکان مورد نظر و قابل بررسی های علمی نخواهد رسید. علاوه بر این راه اندازی مریخ نورد InSight نیز تا ماه می سال 2018 میلادی به تاخیر افتاده است.

کاوشگر فضایی Solar نیز در ماه جولای سال 2018 میلادی برای مطالعه اتمسفر خورشید به فضا پرتاب می شود اما تا سال 2024 به منطقه مورد نظر خود نخواهد رسید. ماموریت Mars 2020 سازمان ناسا نیز در این تاریخ کاوشگری را به فضا پرتاب می کند که تاریخ رسیدن آن به مریخ ابتدای سال 2021 تخمین زده شده است. علاوه بر این قمر سیاره مشتری که اروپا نام دارد در سال 2022 میلادی میزبان یک کاوشگر فضایی بدون سرنشین خواهد بود و البته تاریخ رسیدن آن به قمر یاد شده همچنان در حال بررسی است.

بنابراین تا زمان ارسال این کاوشگر ها خارج از منظومه شمسی بسیار سوت و کور خواهد بود. کاسینی نیز در سپتامبر سال 2017 میلادی با ورود به جو زحل از بین می رود. جونو همچنان تا سال 2018 میلادی به جمع آوری اطلاعات پرداخته و سپس در سیاره مشتری خواهد سوخت و در آخر فضاپیمای افق های جدید (New horizons) در سال 2019 میلادی به کمربند کوییپر خواهد رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------