ایرانی‌ها چمدان رباتیک Olive ساختند



اخبارعلمی,خبرهای علمی,چمدان

محققان ایرانی به تازگی چمدانی را ابداع کرده‌اند که به کمک سیستم خودکاری که در آن تعبیه شده می‌تواند روی چرخ ها حرکت و صاحب خود را نیز با خود حمل کند.

به گزارش آنا به نقل از گیزمگ، مسافرت کردن همیشه لذت‌بخش است اما دنبال خود کشیدن چمدان یکی از دشوارترین بخش‌های سفر است. محققان برای حل این مشکل تاکنون گزینه‌های متعددی را پیشنهاد داده‌اند که از آن جمله می‌توان به اسکوترهای تاشو و کیف‌هایی اشاره کرد که قادر است طبق برنامه‌ریزی گوشی هوشمند کاربر عمل کند.

در این میان، محققان ایرانی به تازگی نوعی سیستم خودکار داخل چمدان طراحی کرده‌اند که فرد می‌تواند به جای این که چمدان را به دنبال خود روی زمین بکشد، در قسمت تعبیه شده برای چمدان بایستد و همراه آن حرکت کند.

چمدان رباتیک Olive زاییده طرح رباتیک «ایکاپ» ایرانی است و با وجود این که ظاهر آن مانند یک چمدان معمولی است، اما مانند یک دو چرخه متحرک عمل می‌کند و سیستم حرکت خودکاری در آن تعبیه شده که به خودی خود تعادل خود را حفظ می‌کند و با استفاده از ژیروسکوپ و شتاب‌سنج‌های سه‌بعدی، هنگام حرکت روی دو چرخ تعادل آن برقرار می‌شود.

داخل این سیستم یک دوربین برجسته‌نما تعبیه شده است که قادر است نقشه‌ای بصری از اطراف تهیه کند و با استفاده از الگوریتم‌های ردیاب اسکلتی که در چمدان امکان تشخیص صاحبش را در محیط‌های پرجمعیت می‌دهد، به صاحب چمدان اجازه می‌دهد چمدان را دنبال کند.

چمدان رباتیک Olive نخستین چمدان هوشمند دنیاست که مجهز به reminder یا یادآور است و هنگامی که زمان کم است و فرد باید در رفتن عجله کند، به صاحبش اطلاع می‌دهد. همچنین یک مقیاس درونی برای این چمدان تعبیه شده که نسبت به اضافه بار داخل چمدان هشدار می‌دهد.

زمانی که مسافت تا گیت ورودی زیاد باشد، یک جفت چرخ تا شده، باز می‌شود و چمدان به یک وسیله نقلیه چرخ‌دار تعادلی تبدیل می‌شود که می‌تواند صاحبش را با سرعت پایین تا مقصد حمل کند. باتری این ربات متحرک (پاوربانک) می‌تواند دستگاه‌های قابل حمل را نیز شارژ کند.

طبق طرح رباتیک «ایکاپ»، Olive از طریق وای‌فای به گوشی‌ هوشمند کاربر یا سایر دستگاه‌ها و با اپلیکیشنی که امکان کنترل کامل را به آن می‌دهد، متصل می‌شود. این اپلیکیشن، چمدان را هر جایی که از سیستم‌های GPS و فناوری 3G یا 4G وجود دارد، مستقر می‌کند.

این چمدان همچنین مجهز به سیستم قفل و قفل‌بازکن خودکار است که در صورت بازماندن به طور خودکار قفل می‌شود و در صورت به هم خوردن نظم چمدان، زنگ هشدار آن به صدا درمی‌آید. قفل آن با فناوری NFC نیز کار می‌کند بنابراین دکمه‌های تعبیه شده روی آن اضافی تلقی می‌شوند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,چمدان

 

تیم رباتیک «ایکاپ» ماه گذشته در بخش خدمات رباتیک استارتاپ رقابت جهانی 2016 که در مونیخ برگزار شد، مقام اول را از آن خود کرد. کمپانی سازنده این چمدان بعد از کسب این موفقیت به دنبال توسعه آن و سرمایه‌گذاری بیشتر روی تولید آن هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------