ثبت عمیق ترین تصویر از سحابی «شکارچی»



اخبارعلمی,خبرهای علمی,سحابی

  اخترشناسان تصویری خیره کننده از اعماق سحابی «شکارچی» ثبت کرده اند که در نوع خود بی سابقه است.

سیناپرس- تیمی بین المللی از اخترشناسان با استفاده از ابزار مادون قرمز HAWK-I در تلسکوپ قدرتمند VLT موفق به ثبت عمیق ترین و کامل ترین چشم انداز سحابی شکارچی شده اند. این تصویر دیدنی نه تنها زیبایی سحابی شکارچی را به بهترین نحو ممکن به نمایش می گذارد بلکه سرنخهای ارزشمندی از ستاره های کوتوله قهوه ای و اجرام کم چگالی در اختیار اخترشناسان قرار می دهد.

این اجرام فضایی کم چگالی درباره گذشته ستارگان و نحوه شکل گیری آنها در سحابی شکارچی اطلاعات ارزشمندی در اختیار اخترشناسان قرار می دهد.

این تصویر دیدنی نه تنها زیبایی سحابی شکارچی را به بهترین نحو ممکن به نمایش می گذارد بلکه سرنخهای ارزشمندی از ستاره های کوتوله قهوه ای و اجرام کم چگالی در اختیار اخترشناسان قرار می دهد

سحابی معروف شکارچی یا جبار وسعتی به اندازه 24 سال نوری دارد که در دل صورت فلکی به همین نام واقع شده و جالب اینکه تنها سحابی قابل رؤیت با چشم غیرمسلح از روی زمین به شمار می آید.

سحابی جبار که به آن M42 هم گفته می شود یک سحابی پراکنده در جنوب کمربند صورت فلکی جبار است. این سحابی 1500 سال نوری با زمین فاصله داشته و در نزدیکی غلاف شمشیر صورت فلکی جبار قابل مشاهده است. این سحابی نزدیکترین ناحیه بزرگ شکلگیری ستاره نزدیک به زمین بوده و تخمین زده می شود که جرم آن تقریبا دو هزار برابر خورشید باشد.سحابی جبار یکی از جذابترین سوژه ‌های عکاسی در آسمان شب به حساب می آید و اطلاعات زیادی را در مورد چگونگی شکلگیری ستارگان از ابرهای فروپاشیده گاز و غبار در اختیار اخترشناسان قرار داده است.

تصویر جدیدی که اخترشناسان از این سحابی ثبت کرده اند از آن جهت هیجان انگیز عنوان شده زیرا انبوهی از اجرام فضایی با جرم بسیار کم را نشان می دهد که به مراتب فراتر از تصورات قبلی اخترشناسان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------