زیر گرفت شدن یک کودک توسط روبات



اخبارعلمی,خبرهای علمی,روبات

به تازگی در یک فروشگاه بزرگ در ایالات متحده، یک روبات بزرگ 130 کیلوگرمی به اشتباه یک نوزاد را زیر گرفته است که این امر با شکایت والدین کودک و تردیدهایی جدید درباره صنایع روباتیک همراه بوده است.

سیناپرس- فکر کنید که برای خرید به همراه فرزند خود به یک فروشگاه بروید، آخرین گزینه ای که ممکن است از ذهن شما عبور کند این است که یک روبات در محیط فروشگاه از روی کودک شما عبور کند. شاید این موضوع بسیار عجیب به نظر برسد ولی در حقیقت این امر توسط یک روبات 130 کیلوگرمی در آمریکا انجام شده است.

این روبات توسط شرکتی در سیلیکون ولی که Knightscope نام دارد طراحی شده است و نامی مشابه با شرکت سازنده را دارد؛ در حال حاضر آخرین نسخه این مدل در وضعیت آزمایش بتا قرار دارد و برای شناسایی جرائم مختلف به کار گرفته خواهد شد.

حال والدین کودک یاد شده به شدت از این موضوع عصبانی به نظر می رسند و پرونده ای دادگاهی را علیه این روبات به راه انداخته اند که در آن مدعی شده اند که سیستم های کاملا خودکار روباتیک، بسیار خطرناک هستند. مادر این کودک که تیفانی تینگ نام دارد در این باره می گوید: «روبات به سر کودک من برخورد کرد و سپس به جای متوقف شدن، به حرکت خود ادامه داده و از روی او رد شد. پسر من به شدت در حال فریاد زدن و اشک ریختن بود، در حالی که اخلاق او بسیار متفاوت است و تا جای ممکن هیچگاه گریه نمی کند.»

این اتفاق در مرکز خرید استنفورد در کالیفرنیا رخ داده است و این روبات که 1.5 متر و به صورت دقیق، 136 کیلوگرم وزن داشته است، این کودک که هاروین نام دارد را به شدت مجروح ساخته است. در حال حاضر یک پای این کودک به شدت در این رخداد آسیب دیده است و ممکن است که این امر بر آینده او تاثیر بگذارد.

این روبات توسط شرکتی در سیلیکون ولی که Knightscope نام دارد طراحی شده است و نامی مشابه با شرکت سازنده را دارد. در حال حاضر آخرین نسخه این مدل در وضعیت آزمایش بتا قرار دارد و برای شناسایی جرائم مختلف به کار گرفته خواهد شد و برای این کار از امکاناتی مانند دوربین ویدیویی، اسکنر حرارتی و سیستم تعیین مسافت لیزری و غیره استفاده می کنند. با این وجود و علیرغم تمامی این حسگرهای پیشرفته، این روبات موفق به شناسایی حضور هاروین نشده است و این امر می تواند برای شرکت سازنده آن دردسر ساز شده و حتی فرایند تولید این مدل را با مشکل روبرو سازد. در بهترین شرایط می توان انتظار داشت که شرکت Knightscope مجبور به پرداخت غرامتی سنگین به والدین این کودک شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------