تلفن های همراه، خطری بزرگ برای ماهواره های پیش بینی آب و هوا



اخبارعلمی,خبرهای علمی,آب و هوا

به تازگی دانشمندان علوم هواشناسی از تداخل امواج ماهواره های مخابراتی تلفن های همراه با امواج ماهواره های هواشناسی ابراز نگرانی کرده اند و با استناد به عدم امکان شناسایی یک طوفان شدید در مکزیک به واسطه این امر، خواستار رسیدگی مقامات قانونی شده اند.

سیناپرس- چندی پیش طوفانی در مکزیک رخ داد که علاوه بر آسیب های وارده به واسطه طوفان، نگرانی های جدیدی را برای دانشمندان به همراه آورد. مشکل ایجاد شده به این ترتیب بود که اطلاعات ماهواره ای مراکز هواشناسی نتوانسته بودند تا وضعیت این طوفان را پیشی بینی کنند و دلیل این امر نیز عدم شناسایی طوفان توسط ماهواره نبوده است بلکه فرایند ارسال و دریافت اطلاعات بین ماهواره و زمین موجب چنین امری شده است.

در حقیقت اطلاعات به دست آمده از سوی ماهواره به زمین ارسال شده اند ولی در میانه راه از بین رفته و در حقیقت بسته ای خالی به زمین رسیده است که در آن اثری از هیچ طوفانی به چشم نمی خورده است.

در حقیقت اطلاعات به دست آمده از سوی ماهواره به زمین ارسال شده اند ولی در میانه راه از بین رفته و در حقیقت بسته ای خالی به زمین رسیده است که در آن اثری از هیچ طوفانی به چشم نمی خورده است. علت این موضوع نه به عملکرد ماهواره بازمی گردد و نه به عملکرد گیرنده های موجود بر روی زمین بلکه ریشه این مشکل در تداخل امواج موجود در کره زمین است.

ماجرا از این قرار است که امواج رادیویی مورد استفاده توسط این ماهواره بسیار مهم، توسط امواج مخابراتی شرکت های تامین خدمات تلفن های همراه، مختل شده بوده است. حال باید گفت که این مشکل تنها آغازی برای دردسرهای بسیار بزرگ بوده است زیرا مقامات قانونی ایالات متحده در حال بررسی صدور مجوز استفاده از پهنای باند اختصاصی ماهواره های تحقیقاتی برای شرکت های مخابراتی هستند.

حال باید دید که قدرت تجاری شرکت های مخابراتی تا چه اندازه می تواند بر روی این تصمیم گیری موثر باشد. مسئولان علوم هواشناسی معتقدند که مقامات قانونی باید این امر را در نظر بگیرند که در صورت تکرار چنین مشکلاتی ممکن است شاهد وقوع یک فاجعه انسانی باشیم و عدم شناسایی طوفان های بزرگ می تواند جان بسیاری از انسان ها را به خطر بیندازد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------