1.2 میلیون کهکشان در نقشه سه بعدی جهان



اخبارعلمی,خبرهای علمی,کهکشان

به تازگی دانشمندان علوم نجوم اقدام به طراحی و ساخت یک نقشه سه بعدی از جهان هستی شده اند که تنها بر روی کهکشان ها به عنوان موجودیت هایی یکپارچه تمرکز داشته و 1 میلیون و 200 هزار کهکشان را در خود جای داده است.

سیناپرس- دانشمندان علوم نجومی با نقشه های جهان هستی ناآشنا نیستند ولی جدیدترین نقشه ساخته شده توسط آنها، یک رکورد جدید را از خود برجای نهاده است. این نقشه ویژه که مانند یک اسکن سه بعدی از جهان هستی است، به نحوی ترسیم شده است که در آن ستاره ها به تصویر کشیده نشده اند و تنها شاهد حضور تعداد یک میلیون و 200 هزار کهکشان بر روی این نقشه هستیم.

جالب است بدانید که چنین نقشه عظیمی، تنها یک چهارم آسمانی که آن را می بینیم را شامل می شود. به این ترتیب می توان به ابهت و عظمت جهان هستی پی برد

این نقشه می تواند شواهد بیشتری را برای دانشمندان به ارمغان بیاورد که به موجب آن می توانند درک کنند که چیزی به نام ماده تاریک، چگونه با تئوری توسعه دادن ابعاد کهکشان ها و یا حداقل تسریع این فرایند در ارتباط است. این نقشه شامل فضایی به ابعاد 650 میلیارد سال نوری مکعب است و تقریبا هزاران دانشمند برجسته علوم نجوم در مرج تحقیقات BOSS یا به عبارت دیگر مرکز بررسی نوسانات و طیف سنجی باریون، بر روی آن کار کرده اند.

جالب است بدانید که چنین نقشه عظیمی، تنها یک چهارم آسمانی که آن را می بینیم را شامل می شود. به این ترتیب می توان به ابهت و عظمت جهان هستی پی برد. در این طرح دانشمندان از بقایای به جا مانده از اصوات تولید شده از شکل گیری اولیه کهکشان ها به عنوان عامل قیاسی استفاده کرده اند و به کمک اثرگذاری آنها بر روی تشعشعات کهکشانی که با نام فروتاب نامیده می شوند، به اندازه گیری ابعاد کهکشان ها پرداخته اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------