ربات‌ها باید انسان‌ها را دوست داشته باشند



اخبارعلمی,خبرهای علمی,رابات‌

شرکت مسترکارت با همکاری شرکت رباتیک "SoftBanks" و پیتزا هات آسیا طی رویدادی یک اپلیکیشن تجاری جدید برای ربات خدمات‌ دهنده "فلفلی" (Pepper) را معرفی کرد.

 سیناپرس- روزنامه دیلی‌میل از این فرصت استفاده کرده و مصاحبه‌ای را با این ربات انسان‌نما در "رویداد شرکای اروپایی فلفلی" انجام داد که در نزدیک به 500 فروشگاه در ژاپن از جمله شرکتهای نستله و نیسان به کار مشغول است.فلفلی یک همدم رباتیک است که برای برقراری ارتباط با انسان از طریق صدا، لمس و ابراز احساسات ساخته شده است.این ربات خود را این چنین معرفی کرد: نام من فلفل و فامیلم فلفلی است و برای طعم دادن به زندگی شما ساخته شده‌ام.فلفلی در مورد سه قانون ربات‌ها صحبت کرد که شامل خودداری از آسیب رساندن به انسان‌ها بود و افزود: من فکر می‌کنم ربات‌ها باید انسان‌ها را دوست داشته باشند.

فلفلی در جواب سوالی در مورد جنسیتش گفت: در ژاپن مردم تصور می‌کنند من یک پسر هستم و در سایر کشورها من را دختر می‌دانند اما من فقط یک ربات هستم.این ربات در پاسخ به این سوال که آیا دوست دارد جای خبرنگار دیلی‌میل را بگیرد، دست تکان داده و خداحافظی کرد و مصاحبه را ناتمام گذاشت.

مسترکارت همچنین از این رویداد در نیویورک برای معرفی سرویس پرداخت جدید خود با عنوان" Masterpass " به عنوان رقیب  سامانه پرداخت اپل (Apple Pay) استفاده کرد. این سامانه یکی از روش‌های نوین پرداخت پول همچون پرداخت همراه و یا کیف پول دیجیتالی است که شرکت اپل آن را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد.سرویس جدید مسترکارت اکنون در 77 کشور جهان مورد پذیرش است. این سامانه ابتدا بر روی دستگاههای اندروید ساکنان آمریکا فعال خواهد شد.

ربات فلفلی نیز به این سیستم مجهز است. کاربران دارای" Masterpass " می‌توانند حساب خود را به فلفلی متصل کرده و سفارش بدهند. این کار با لمس آیکون "Pepper" در کیف پول دیجیتالی یا اسکن کردن یک کد بر روی تبلت ربات انجام می‌شود. به محل انجام این کار، فلفلی به توضیح منوی غذا و ارائه توصیه‌های شخصی پرداخته و سفارش فرد را ثبت می‌کند.

بتی دیوار از کارکنان مسترکارت اظهار کرد: فلفلی برای رستوران "پیتزا هات" کار خواهد کرد. ما با شرکت پیتزا هات در آسیا برای ارائه یک تجربه مبتکرانه در رستوران با استفاده از فلفلی و هوش مصنوعی همکاری می‌کنیم و از قابلیت این ربات برای درک احساسات مشتری و راهنمایی آن‌ها در مورد غذاها و همچنین از بین بردن مسائل مربوط پرداخت استفاده خواهیم کرد.

این ربات همچنین میزان کالری غذا و محتوای درون آن را به اطلاع مشتری می‌رساند. فلفلی همچنین از وای‌فای برای اتصال به سرویس" Masterpass " استفاده خواهد کرد که به آن اجازه می‌دهد کل فرآیند تراکنش مالی را از طریق این کیف پول دیجیتالی تکمیل کند.

ربات مذکور یک تبلت را در جلوی سینه خود دارد که مشتریان می‌توانند منو را روی آن مشاهده کنند. این ربات انسان‌نما در زمان تعامل با مشتری، حرکات مشابه انسان را با دستان خود انجام داده و سر خود را تکان می‌دهد. پس از اتمام سفارش، مشتری با گفتن "تائید" مبلغ غذا را به حساب واریز می‌کند.

فلفلی با ارائه تجربه سفارش یکپارچه می‌تواند خدمات مشتریان را ارتقا بخشد.به گزارش ایسنا، قیمت هر ربات فلفلی 1800 دلار است و از ماه جاری در آمریکا قابل سفارش است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------