ارسال پیام های انسان ها به ستاره قطبی توسط آژانس فضایی اروپا



اخبارعلمی,خبرهای علمی,ستاره قطبی

دانشمندان حاضر در آژانس فضایی اروپا اعلام کرده اند که قصد دارند تا در قالب یک پروژه ویژه به سراغ ارسال پیام های انسان های مختلف از سراسر جهان به سوی ستاره شمالی یا جدی که 434 سال نوری با ما فاصله دارد بروند.

به گزارش سیناپرس، ستاره شمالی که با نام جدی نیز شناخت می شود، از دیرباز یکی از مهم ترین ستاره های موجود در آسمان به حساب می آمده است. این ستاره به عنوان مرجعی جهت یافتن جهت شمال در نیم کره شمالی زمین مطرح بوده و برای سال ها به عنوان ابزار جهت یابی دریانوردان مورد استفاده قرار می گرفته است.

فرصت نهایی ارسال این پیام ها به آژانس فضایی اروپا، تاریخ 16 سپتامبر سال جاری میلادی تعیین شده است. به این ترتیب پیام های انتخاب شده قرار است تا در همان تاریخ به این ستاره که در فاصله 434 سال نوری نسبت به زمین قرار دارد ارسال گردند.

حال به نظر می رسد که این پیوند قرار است وارد مرحله ای جدید بشود زیرا آژانس فضایی اروپا برنامه ای ویژه برای این ستاره در سر دارد. بر اساس فراخوان رسمی این اتحادیه، مردم سراسر جهان می توانند پیام های خود را جهت ارسال به این ستاره برای آنها ارسال کنند. درخواست این آژانس از کاربران وب سایت خود این بوده است که یک پیام کوتاه و یا یک پیام بنیادین را برای ارسال به این ستاره آماده کنند و در این راه نیز یک سوال مطرح شده است که پیام مربوطه باید در راستای پاسخ دادن به آن باشد: چگونه تعاملات امروزی محیطی ما می تواند آینده را شکل بدهد؟

در حقیقت این پروژه به عنوان یک طرح مشترک بین آژانس فضایی اروپا، مرکز فناوری های ستاره شناسی بریتانیا، دانشگاه ادینبورو و محققانی از دانشگاه جان هاپیکینز و مسئولان فعال در رصدخانه جنوبی اروپا انجام خواهد شد. هنگامی که تیم های یاد شده تمامی پیام ها را در یک مخزن در کنار یکدیگر قرار دادند، این پیام ها از مرکزی در مادرید به سوی این ستاره ارسال خواهند شد.

شایان ذکر است که فرصت نهایی ارسال این پیام ها به آژانس فضایی اروپا، تاریخ 16 سپتامبر سال جاری میلادی تعیین شده است. به این ترتیب پیام های انتخاب شده قرار است تا در همان تاریخ به این ستاره که در فاصله 434 سال نوری نسبت به زمین قرار دارد ارسال گردند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------