تصاویر صفحه کلیدهای آینده به بازار می آیند/ در هوا تایپ کنید !



اخبار , اخبار علمی,طراحی جدیدترین صفحه کلید,تصاویر جدیدترین صفحه کلید

 

اخبار علمی - صفحه کلیدهای آینده به بازار می آیند/ در هوا تایپ کنید !

شرکت های فناوری در رقابت برای ساخت صفحه کلیدهایی هستند که با ژست و حرکت کار می کنند و به کاربر امکان می دهند که با تکان دادن دست در هوا صفحه کلید را کنترل کنند، متن بنویسند و داده ها را بدون نشستن پشت رایانه تغییر دهند.

در نمایشگاه کنفرانس عوامل انسانی در محاسباتی انسانی که از ششم تا سیزدهم اردیبهشت در تورنتو کانادا در حال برگزاری است، شرکت های مختلفی از سراسر جهان، نمونه های جدیدی از این صفحه کلیدها را عرضه کرده اند.

یکی از صفحه کلیدها ساخت شرکت مایکروسافت است که در آن از فناوری حسی عرضه شده برای بازی های کینکت مایکروسافت استفاده شده است.

از جمله کاربردهای این صفحه کلید کمک به پزشکان در استفاده از رایانه همزمان با جراحی و یا انجام بازی های ویدیویی ماشین مسابقه ای با فرمان خیالی است.

مرکز تحقیقات مایکروسافت به تازگی نمونه اولیه ای از صفحه کلید را عرضه کرده است که مملو از حسگرهای حسی و تشخیص حرکتی است که هر دو به طور مستقیم بر روی این دستگاه به کار گرفته شده اند.

این فناوری به کاربر امکان می دهد مانند صفحه نمایش تلفن هوشمند، چند سانتی متر بالای صفحه کلید را ضربه بزند تا حسگرهای فروسرخ تعبیه شده در این سیستم حرکات را تشخیص دهند.

در همین راستا، سال گذشته شرکت اپل نیز فناوری جدیدی را به ثبت رساند که به کاربر امکان می داد به جای تایپ کردن حروف، تک کلیدها را ضربه بزند.

 

اخبار , اخبار علمی,طراحی جدیدترین صفحه کلید,تصاویر جدیدترین صفحه کلید


محققان دانمارکی نیز نرم افزاریی موسوم به Vulture ساخته اند که به کاربران امکان می دهد به جای استفاده از صفحه کلیدی که روی میز قرار می گیرد، کلمات را بر روی صفحه کلید مجازی که جلوی شان شناور می شود بکشند.

"آندرز مارکوسن" دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه کپنهاگ می گوید:" می توانید در جلوی خود آنچه که در واقع انجام می دهید مشاهده کنید."

به گفته وی اگر می خواهید کلمه "تست" را بنویسید، دست خود را به سوی موقعیتی حرکت می دهید که حرف "ت" قرار دارد سپس با یک ضربه آن را فعال می کنید. در این حالت ژست یا شکل می تواند به عنوان کلمه تست  تشخیص داده شود.

مارکوسن می گوید: داوطلبان در آزمایش های وی از نرم افزار Vulture استفاده کرده و در هر دقیقه به 30 کلمه نزدیک می شدند.اگرچه این فرایند  کندتر از تایپ کردن است اما برای ژست های هوایی بسیار خوب به نظر می رسد.

وی بر بررسی بیشتر این مزیت ها و چگونگی افزایش سرعت آنها تاکید کرد.

دکتر جوزف لاویولا استادیار مهندسی برق و علوم رایانه در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز می گوید گروه تحقیقاتی اش سیستمی ساخته اند که از انگشتان برای حساب کردن اعداد استفاده می کند. اگرچه این فرایند منطقی می آید اما پیش از این انجام نشده بود.

 

اخبار , اخبار علمی,طراحی جدیدترین صفحه کلید,تصاویر جدیدترین صفحه کلید


وی گفت: این شیوه بسیار سریع است و  نیازی نیست مکان نما را به اطراف حرکت دهید.

ایده استفاده از انگشتان به عنوان اعداد برای گزینه های مختلف فهرست  برای بازی، سخنرانی های آموزشی در موزه ها و حتی خرید مناسب به نظر می رسد.

لاویولا می گوید استفاده از دوربین های کوچک تر و دقیق تر ساخت اینتل و دیگران که بتوانند ژست های بدن را بهتر تشخیص دهند ، این نرم افزار را بهبود می بخشد.

به گفته وی این وسایل مجهز به دوربین های تصویربرداری سه بعدی که در جایی دیده می شوند تا پایان امسال درون لپ تاپ ها و تبلت ها تعبیه می شوند و ازاین رو به آسانی خواهند توانست انگشتان افراد را در فضای سه بعدی شناسایی کرده و این کاربردها را عملیاتی کنند.

 

اخبار علمی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------