چه نوع شامپويي براي شوره سر‌ مناسب است؟



 

 

چه نوع شامپويي براي شوره سر‌ مناسب است؟

 

 

به گفته يك متخصص پوست و مو، شامپوهاي حاوي سلنيوم سولفات و کتوکونازول، براي شوره سر مناسب است.

دکتر غلامحسين غفارپور استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه توجه و مراقبت‌هاي لازم از مو، چهار برابر توجه به پوست است، گفت: تراشيدن و تيغ زدن تاثيري در رشد ريشه مو ندارد.

وي درخصوص علل ايجاد شوره سر گفت: افرادي که به طور ژنتيکي داراي پوستي خشک و زمينه آلرژي هستند، بيشتر مستعد ابتلا به شوره سر بوده و بايد از شامپوهاي مخصوص شوره سر استفاده کنند.

دکتر غفارپور با بيان اينکه شامپوهاي مختلفي ويژه شوره سر در بازار موجود است، گفت: شامپوهايي که حاوي سلنيوم سولفات و کتوکونازول است، براي شوره سرمناسب بوده و فاصله زماني مناسب براي شست و شوي مو بستگي به نياز رواني و فيزيکي فرد دارد.

وي افزود: افرادي که مبتلا به درماتيت سبورتيک هستند، بيشتر مستعد ابتلا به پوسته پوسته شدن و شوره سر بوده که اين حالت تا سن ۴۰ سالگي به اوج خود رسيده و سپس کمتر مي شود.

اين متخصص پوست و مو اظهار کرد: استرس نقش مهمي در ايجاد و تشديد شوره سر دارد، لذا افراد مبتلا به اين مشکل علاوه بر مراجعه به پزشک و استفاده از داروها و شامپوهاي مناسب بايد از استرس پرهيز كنند زيرا اگر استرس برطرف نشود، عليرغم مصرف دارو و شامپوي مناسب، پس از يک دوره بهبودي اين مشکل مجددا عود مي کند..../تحلیل:عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------