رونمایی از ربات‌ نظافت‌ گر + عکس



ربات‌هایی که وظیفه‌ نظافت داخل خانه را بر عهده دارند، آرامش و پاگیزگی را برای اعضای خانواده به ارمغان می‌آورند؛ بدون این که از کار زیاد شکایتی داشته باشند. سامسونگ در جریان رویداد CES 2016‌ دو مدل ربات نظافتگر توربو و Essential‌ را معرفی کرد.

ربات‌های نظافت‌گر تمام سطوح خانه را پاک می‌کنند؛ بنابراین شما کاملا از انجام این کار معاف می‌شوید و این در شرایطی است که نیازی نیست تا به آنها یادآوری کنید که چه زمانی باید این کار را انجام دهند. اما چیزی که معمولا در رابطه با این ربات‌های نگران کننده است بحث انرژی مصرفی این ربات‌ها و میزان ماندگاری شارژ آن‌ها است. جدیدترین ربات نظافت‌گر سامسونگ که PowerBot نامیده می‌شود در نمایشگاه CES 2016 معرفی شد. این ربات آمده تا شرایط موجود در بازار ربات‌های نظافت‌گر را متحول کند.

اخبار , اخبار علمی,ربات‌ نظافت‌ گر,تصاویر ربات‌ نظافت‌ گر


در حال حاضر سری پاوربات سامسونگ، تنها سری ربات‌های نظافت گری هستند که از فناوری Cyclone‌ بهره می‌برند و در آمریکای شمالی به فروش می‌رسند. حالا سامسونگ موتور این ربات را بروز کرده و از موتور ۴۰ واتی در آن استفاده کرده است و مدعی شده که موتور VR9000 حدود ۷۰ برابر قوی‌تر از ربات‌های نظافت‌گر پیشتاز بازار است. 
 
البته سامسونگ نامی از ربات رومبا ساخت iRobot‌ نبرده است، ولی با توجه به این که در حال حاضر ربات رومبا با ۱۴ درصد از سهم بازار پیشتاز ربات‌های نظافت‌گر در بازار آمریکای شمالی است، به نظر می‌رسد که سامسونگ موتور ربات خود را ۷۰ برابر قوی‌تر از موتور این ربات می‌داند. 
 
علاوه بر بحث قدرت موتور، پاوربات سامسونگ دارای قابلیت پشتیبانی از وای‌فای است و به کمک یک گوشی هوشمند از دور کنترل می‌شود.

پاوربات از دوربین دیجیتالی که درون آن تعبیه شده استفاده می‌کند تا نقشه‌ای از خانه‌ شما بسازد. در نهایت شما قادر خواهید بود تا به این نقشه نگاه کنید و تعیین کنید که می‌خواهید کدام یک از اتاق‌های شما با چه ترتیبی تمیز شود. این نرم‌افزار نحوه‌ تمیزی را بطور مرتب پایش می‌کند و به شما گزارش می‌دهد. 
 
سامسونگ دو مدل Turbo و Essential‌ را با شارژرهایی عرضه می‌کند که خود ربات‌ها قادر به یافتن آن‌ها هستند. این ربات‌ها قادر هستند تا با هر بار شارژ مساحتی نظیر ۱۴ فوت مربع را تمیز کند. 
 
سامسونگ درصدد است تا پاوربات‌های خود را در سال ۲۰۱۶ به خوبی تبلیغ کند تا مردم دنیا بیشتر با این ابزار آشنا شوند؛ چرا که برای مثال ربات رومبا که در حال حاضر معروف‌ترین ربات در این حوزه است هم برای بسیاری از مردم دنیا ناشناخته است. 

دو مدل توربو و Essential در فصل بهار به بازار عرضه می‌شوند، ولی هنوز در مورد قیمت آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

 

اخبار علمی - زومیت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------