كم خواب ها جوانه گندم بخورند



 

 

كم خواب ها جوانه گندم بخورند

 

یك كارشناس تغذیه گفت: رفع بی خوابی، خستگی و اختلالات عصبی از خواص دارویی جوانه گندم است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، یوسف نقیایی گفت: جوانه ها از مواد غذایی هستند كه در گروه سبزیجات محسوب می شوند، جوانه گندم سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است و ارزش غذایی بالایی دارد. تغییرات شیمیایی كه در هنگام جوانه زدن رخ می دهد باعث می شود املاح و ویتامین ها و پروتئین در آن افزایش یابد.

وی با اشاره به اینكه پودر جوانه گندم غنی از ویتامین E و B است، ابراز كرد: ویتامین E به عنوان یك آنتی اكسید در پیشگیری از اكسیده شدن كلسترول مفید بوده و باعث كاهش بیماری های قلبی عروقی می شود. همچنین جوانه ها دارای فیبر و سلنیوم و فینریوم هستند كه در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان روده موثر شناخته شده اند و برای رفع یبوست مفید است.

این كارشناس در ادامه یادآور شد: جوانه گندم در درمان ریزش مو و ناراحتی های پوستی و شادابی پوست موثر است كه می توان آن را به عنوان ماسك جوانه گندم استفاده كرد و از سوی دیگر در زنان باردار و شیرده كه نیاز غذایی بالایی دارند حتما جوانه گندم باید در برنامه غذای شان گنجانده شود.

وی افزود: روغنی كه در دانه گندم وجود دارد در حین جوانه زدن به صورت اسید چرب در آمده كه قابل هضم است.

نقیایی همچنین به وجود ویتامین B به خصوص بی یك در جوانه که برای تعادل سیستم عصبی ضروری است اشاره و خاطر نشان كرد: این ماده غذایی برای رفع بی خوابی، خستگی و اختلالات عصبی افرادی كه از این موضوع رنج می برند، مفید است.

وی توصیه كرد: در مورد كودكانی كه دچار سوء تغذیه هستند، این ماده غذایی باید به صورت سوپ یا همراه سالاد در برنامه غذایی اشان گنجانده شود..../تحلیل:ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------