تاثیر یك قارچ جادویی در تغییر شخصیت افراد



 

 

تاثیر یك قارچ جادویی در تغییر شخصیت افراد

 

 

روانشناسان آمریكایی تاثیر گونه ای از قارچ های جادویی را بررسی كرده اند كه مصرف دوز مشخصی از آنها می تواند تا حد قابل ملاحظه ای شخصیت افراد را حتی به طور دائمی تغییر دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این قارچ جادویی حاوی ماده ای موسوم به «پسیلوسیبین» است كه تقریبا در ۶۰ درصد از شركت كنندگان در این مطالعه، حداقل مدت یك سال تاثیر آن باقی می ماند.

این مطالعه كه شرح آن در مجله «سایكوفارماكولوژی» منتشر شده، روی ۵۱ شركت كننده انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پروفسور رولاند آر. گریفیت، استاد روانپزشكی و علوم رفتاری در دانشكده پزشكی دانشگاه جان هاپكنیز كه سرپرستی این مطالعه را برعهده داشت، می گوید: این تغییر مدت دار در بخشی از شخصیت افراد بروز می كند كه «آزاداندیشی» نامیده می شود. این ویژگی شخصیتی شامل رفتارهایی مرتبط با تصورسازی، زیبایی شناختی، احساسات، ایده های انتزاعی و بازشدن كلی ذهن است.

به اعتقاد روانشناسان، از سن ۳۰ سالگی به بعد معمولا تغییر قابل توجهی در شخصیت انسان صورت نمی گیرد و به طور طبیعی این خصلت آزاداندیشی به تدریج كاهش می یابد.

پس از انجام این آزمایشات در برخی از شركت كنندگان احساسات قوی تری بروز كرد و برخی از آنها اظهار كردند كه از نظر روحی فعال تر شده اند..... /  خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------