با این کشف دیگر کاکائو در دستتان ذوب نمی‌شود



با این کشف دیگر کاکائو در دستتان ذوب نمی‌شود

کاکائو از خوشمزه‌ترین چاشنی‌ها در جهان است، اما آب شدن سریع آن یکی از مشکلات برای مصرف آن توسط افراد است که حال با کشفی نوین این مشکل برطرف خواهد شد.

کارشناسان به تازگی اعلام کرده‌اند نوعی ژن را که مسئول ذوب کاکائو و شکلات است را کشف کرده‌اند و با استفاده از آن امیدوار هستند که در آینده نسل جدیدی از کاکائوهای غیر قابل ذوب و مقاوم در برابر حرارت را تولید کنند.

گفتنی است، محققان رشته ژنتیک گیاهی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا این ژن را به نام TcSAD1، نام گذاری کرده‌اند و امیدوار هستند از آن برای رونق بخشیدن به صنعت کشاورزس بویژه کشاورزانی که کاکائو می‌کارند در آینده استفاده کنند.

بر اساس آمارهای جهانی بیش از 5 میلیون کشاورز در سراسر دنیا برای امرار معاش کاکائو می‌کارند که بویژه در کشورهای حوزه غرب آفریقا، آفریقای مرکزی و جنوب آمریکا ساکن هستند. تولید کاکائو سالانه در جهان در حدود 3 تا 8 دهم میلیون تن است که 11 میلیارد و 800 میلیون دلار ارزش مالی دارد.

گیاه کاکائو به شدت آسیب پذیر است و حال دانشمندان امیدوار هستند با تاثیر این ژن در این گیاه شاهد تقویت بیشتر ژن آن و نیز تولید شکلات‌های جدید باشند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------