اسلحه مایکروویوی روسها به جنگ پهپادها می‌رود



اخبار,اخبار علمی,اسلحه مایکرویوی

محققان روسی موفق به ساخت اسلحه ای شده اند که پهپادها را مورد هدف قرار می دهد تا قادر به ادامه ماموریت های خود نباشند.

محققان روسی موفق به ساخت اسلحه مایکرویوی شده اند که از برد ۶ مایلی و پوشش ۳۶۰ درجه ای برخوردار است. شلیک این اسلحه با انفجار یا سرنگون شدن پهپاد همراه نخواهد بود بلکه عملکرد تجهیزات الکترونیکی پهپادها را با اختلال و مشکل مواجه می کند.


پهپادها، دارای کاربردهای فراوانی هستند که از میان آنها می توان کاربردهای نظامی را نام برد. این هواپیماهای بدون سرنشین از قابلیت عکس برداری و اطلاع پیدا کردن از مواضع دشمن برخوردارند که می توانند در ماموریت های شناسایی کاربرد داشته باشند. این هواپیماها به دلیل اینکه بی صدا پرواز می کنند و توجه کسی را به خود جلب نمی کنند، می توانند خطرات بسیاری را به دنبال داشته باشند.


سیستم های بسیاری وجود دارند که می توانند علیه پهپادها بتازند از میان آنها می توان به سیستم های ضدهوایی یا پرتاب موشک را نام برد. اما استفاده از چنین سیستم هایی برای از بین بردن یک پهپاد کمی دور از انتظار است، اکنون روسیه از ساخت اسلحه مایکرویو متفاوتی خبر داده که می تواند عملکرد پهپادها را با شلیک خود مختل کند. با شلیک گلوله از سوی این اسلحه، سیستم ضبط و دوربین پهپاد از کار می افتد تا ساده تر بتوان به رهگیری آن پرداخت.


این موضوع در حالی است که روسیه اولین کشوری است که از چنین اسلحه ای برای مهار فعالیت پهپادها برخوردار شده و امریکا نیز اخباری مبنی بر ساخت چنین اسلحه ای را اعلام کرده است.

اخبار علمی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------