ایده ای که جهان را تصاحب کرد



اخبار,اخبار علمی ,کتابخوان آمازون

 

اخبار علمی - ایده ای که جهان را تصاحب کرد

مهم ترین ویژگی کتابخوان آمازون را باید در قیمت مناسب آن دانست چرا که با بودجه ای کمتر از 100 دلار می توان یکی از انواع ساده آن را خریداری کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بسیاری از نشریات معروف خارجی و داخلی را می توان توسط اینترنت مطالعه کرد، همچنین فایل تقریبا تمامی کتاب های مشهور انگلیسی زبان از اینترنت قابل دریافت است، با اینحال بسیاری از افراد همچنان ترجیح می دهند هنگام خواندن روزنامه و یا مطالعه کتاب، نسخه کاغذی آن را در دست داشته باشند

اما در کتابخوان های الکترونیکی کیندل (kindle) ساخت شرکت آمازون (Amazon) تلاش شده که تا حد امکان حس خواندن مطالب بر روی کاغذ به خواننده منتقل شود.  برای مثال یکی از اصلی ترین مشکلاتی که مطالعه از طریق مونیتور ایجاد می کند، خستگی چشم است، همچنین اگر یک منبع نور مانند آفتاب به صفحه مونیتور بتابد که دیگر حتی مشاهده متن نیز به سختی امکان پذیر خواهد بود.

 

اما از این مشکلات در کتابخوان آمازون خبری نیست و تلاش زیادی صورت گرفته تا صفحه نمایشگر شبیه کاغذ باشد، سبکی و اندازه قابل قبول را هم به خصوصیات این دستگاه اضافه کنید تا پی به کارایی قابل قبول آن ببرید. البته مهم ترین ویژگی کتابخوان آمازون را باید در قیمت مناسب آن دانست چرا که با بودجه ای کمتر از 100 دلار می توان یکی از انواع ساده آن را خریداری کرد.

 

جای تعجبی نیست که شرکت آمازون که دارای بزرگترین سایت فروش آنلاین کتاب است بتواند کتابخوانی الکترونیکی را عرضه کند که انتظارات کتابخوانان را برآورده سازد. سایت Amazon.com  چهارده سال پیش بنا نهاده شد. ایده اولیه سایت این بود که افراد بدون نیاز به موانعی مانند لزوم عضویت و مانند آن بتوانند کتاب های مورد نیاز خود را خریداری کرده و درب منزل یا محل کار تحویل بگیرند.

 

هرچند اکنون چنین ایده ای به نظر عادی می آید اما در سال 1997 بسیاری آن را احمقانه و در بهترین حالت شبیه شوخی می دانستند و معتقد بودند آمازون در آینده ای نزدیک ورشکست خواهد شد. با این حال موسس و مدیر آمازون یعنی جف بزوس به راهی که در پیش گرفته بود ایمان داشت. او همان سال نامه ای برای سهام داران آمازون نوشت و برنامه های خود برای آینده شرکت را شرح داد.

آنچه در نامه بزوس به چشم می آید تاکید او بر بلند مدت است. برای مثال بزوس به سهام داران می گوید که شرکتش به جای اینکه بر افزایش ارزش سهام در کوتاه مدت تاکید کند برنامه ای برای تسلط بر بازار فروش آنلاین در آینده دارد.

 

آمازون در عمل نیز هرگز سودهای کوتاه مدت را فدای برنامه های بلند مدت خود  نکرد و نتیجه کار هم چیزی نبود جز تبدیل شدن به بزرگترین خرده فروشی آنلاین در جهان که خدماتش نه تنها در آمریکا و اروپایی غربی بلکه حتی در چین هم قابل استفاده است. محصولات ارایه شده در سایت هم محدود به کتاب نماند و اکنون از فیلم و موسیقی گرفته تا اسباب بازی و غذا را می توان از طریق آن خریداری کرد.

 

درآمد آمازون در سال 2013 به بیش از  74 میلیارد دلار رسید و ارزش سهام شرکت نیز پس از گذشت 14 سال 140 برابر شده است. جالب اینکه جف بزوس زمان تاسیس سایت نام رودخانه آمازون را برای آن برگزید، رودخانه ای که در هر ثانیه 300 هزار متر مکعب آب از آن به اقیانوس آتلانتیک می ریزد، شرکت آمازون نیز فروش آنلاین 158 قلم جنس در هر ثانیه را در کارنامه خود دارد. بنابراین می توان گفت که جف بزوس زمان انتخاب نام شرکت تصویر درستی از جایگاه امروز آمازون داشته است.

اخبار علمی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------