ناسا وحشتناکترین "رویداد کیهانی" را رصد کرد + عکس



اخبار علمی - ناسا وحشتناکترین "رویداد کیهانی" را رصد کرد + عکس

ناسا ویدئویی از شبیه سازی برخورد دو ستاره نوترونی منتشر کرده‌اند که نحوه تشکیل سیاهچاله را نشان می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ناسا در ویدئویی جدید برخورد دو ستاره نوترونی را به تصویر کشیده است، آنچه که به آن "خشونت بارترین رویدادهای کیهانی" می گویند.
 
وقتی ستاره ای در اندازه ای ۳۰ برابر بزرگتر از خورشید ما در یک انفجار ابرنواختری می میرد، یک ستاره نوترونی از آن برجا می ماند. بر اساس پژوهش های ناسا، جرم حجمی برجا مانده از یک ستاره نوترونی یک و نیم برابر جرم حجمی خورشید است که در یک کره ۲۰ کیلومتری فشرده می شود.

اخبار,اخبار علمی ,وحشتناکترین رویداد کیهانی


وزن یک سانتیمتر مکعب از هسته اصلی ستاره های نوترونی بیشتر از کوه اورست است. در ویدئوی انیمیشن ساخته ناسا، هنگامی که شبیه سازی شروع می شود، این ستاره ها تنها ۱۸ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند. وقتی ستاره ها به یکدیگر برخورد می کنند "کشیدگی های شدیدی" آنها را از شکل می اندازد. این برخوردها ممکن است پوسته ستاره ها را بشکافد و محتوی آن ها را به بیرون پرتاب کند. ستاره کوچکتر در نهایت خرد می شود و محتویاتش به شکل یک بازوی حلقوی از مواد داغ و سوزان درمی آید.

در همین حال، ستاره بزرگتر آن مواد را در خود جمع می کند تا جایی که دیگر نمی تواند در برابر نیروی گرانش مقاومت کند و در یک سیاهچاله سقوط می کند. سیاه چاله در نهایت بیشتر این مواد بجا مانده از ستاره را بسوی خود می کشد.

دانشمندان ناسا این فرضیه را مطرح کرده اند که ادغام ستاره های نوترونی در یکدیگر، انفجارهای اشعه گاما را پدید می آورد. این انفجارها کمتر از دو ثانیه طول می کشد، ولی می تواند "هم اندازه انرژی ای که تمام ستارگان کهکشان ما در طول یکسال تولید می کنند" انرژی تولید کند.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------