سر نخ تولد عالم در سیاره‌ای سرد



اخبار علمی - سر نخ تولد عالم در سیاره‌ای سرد

دمای فعلی این جرم آسمانی حدود 100 تا 150 درجه سلسیوس است که دمایی بین زمین و خورشید است. اما این جرم ممکن است مربوط به یک منشا باستانی باشد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ستاره شناسان، یک جرم بسیار سرد را که می‌تواند بخشی از تاریخ باشد را کشف کردند. اگر چه این جرم می‌تواندبه اندازه‌ی یک سیاره، سرد باشد، اما این احتمال نیز وجود دارد که در جوانی‌اش به اندازه‌ی یک ستاره، داغ بوده باشد.

اخبار,اخبار علمی ,ستاره

 
دمای فعلی این جرم آسمانی حدود 100 تا 150 درجه سلسیوس است که دمایی بین زمین و خورشید است. اما این جرم ممکن است مربوط به یک منشا باستانی باشد که در آن یک تغییر گسترده در دما رخ داده است و احتمالا میلیون ها سال پیش، این جرم بسیار داغ بوده است. این جرم در حال حاضر در دسته‌ی کوتوله های سری Y قرار گرفته است. که سردترین سری کوتوله هاست.

پروفسور پینفیلد می‌گوید: اندازه گیری‌های ما نشان می‌دهد که این کوتوله، ممکن است یک جرم ترکیبی بوده و یا عضو کهنی از کهکشان باشد. این بدان معناست که دمای آن ممکن است بسیار زیاد بوده و تا هزاران درجه رسیده باشد. اما حالا میتواند تنها یک فنجان چای را به جوش آورد.

ماریا ترسا، عضو تیم تحقیقاتی می‌گوید: کشف WISE J0304-2705  آغاز چالش‌هایی برای حضور تلسکوپ‌های جدید تر و دقیق تر است.

کوتوله‌ی WISE J0304-2705 در صورت فلکی کوره و در فاصله‌ی 33 تا 55 سال نوری از زمین قرار دارد. تیم بین المللی اکتشافی، این کوتوله را با استفاده از رصد خانه‌ی مادون قرمز، وایز، در سال 2009 رصد کردند.

پینفیلد می‌گوید: وایز، حس قدرتمندی از یک جرم سرد را منتقل کرد و با رصدهای 3 سال آینده قادر خواهیم بود درباره کوتوله‌های سری Y اظهار نظر کنیم.

تا امروز تنها 20 کوتوله‌ی سری Y کشف شده که بیشتر آنها نیز توسط وایز رصد شده‌اند. محققان امیدوارند با بررسی این جرم بتوانند درک بهتری از تاریخ هستی داشته باشند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------