نظارت بر ضربان قلب با هدفون هوشمند



اخبار,اخبار علمی ,هدفون هوشمند

 

اخبار علمی - نظارت بر ضربان قلب با هدفون هوشمند

شرکت اینتل با همکاری 50 Cent به دنبال ساخت مجموعه‌ای از هدفون‌هاست که حسگرهای آن‌ها، ضربان قلب کاربر را در تمامی اوقات حتی هنگام نشستن یا پیاده‌روی اندازه‌گیری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، چون هدفون‌های SMS Audio BioSport In-Ear انرژی‌شان را از تلفن یا دستگاه پخش MP3 متصل می‌گیرند، هیچ‌گاه نیاز به شارژشدن ندارند.

تمامی اطلاعات ضربان قلبی که این گجت‌های هوشمند جمع‌آوری می‌کنند، به صورت آنلاین قابل‌پست‌شدن و تحلیل است و کاربران توصیه لازم را برای ارتقای سلامتی‌ یا کاهش وزنشان دریافت می‌کنند. این ابزار دارای حسگر نوری جاسازی‌شده‌ای است که تغییر ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کند و سیگنال‌های نویز ناشی از حرکت بدن و نور محیط را از بین می‌برد.

هدفون‌های قابل‌جاسازی در گوش همچنین مجهز به نرم‌افزاری هستند که سرعت موسیقی را بر اساس سطح فعالیت کاربر تغییر می‌دهد. شرکت‌های سازنده مدعی‌اند این سیستم‌ها کیفیت صوتی بالایی ارائه می‌دهند، همچنین ضدعرق و ضدآب بوده و به برنامه RunKeeper متصل می‌شوند.

این فناوری اواخر سال جاری میلادی عرضه می‌شود و شرکت اینتل ماه ژانویه نمونه‌های اولیه آن را در «نمایشگاه ابزار الکترونیکی مصرفی» در لاس‌وگاس به نمایش گذاشت.

هنوز تاریخ عرضه و بهای دقیق این هدفون‌ها مشخص نشده است. 

اخبار علمی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------