اولین محافظ دندان هوشمند برای تکان‌های مغزی+تصاویر



اخبار علمی - اولین محافظ دندان هوشمند برای تکان‌های مغزی+تصاویر

در آمریکا برای اولین بار یک محافظ دندان هوشمند که به اینترنت متصل می‌شود جهت تکان‌های مغزی ساخته شده است.

به گزارش فارس، تمام ورزشکاران محافظ دندان را می‌شناسند و می‌دانند این وسیله از هرگونه ضربه‌ای، از فک و دهان محافظت می‌کند.‌

بیش از 3.8 میلیون ورزشکار از تکان‌های مغزی رنج می‌برند که 47% آن‌ها خطرناک است؛ آسیب‌های مغزی همیشه آشکار نیستند و به راحتی قابل تشخیص نیستند، به همین منظور در آمریکا برای اولین بار یک محافظ دندان هوشمند برای تشخیص سریع خطرات مغزی ساخته شده است.

این محافظ دندان هوشمند که به اینترنت متصل می‌شود به نام FITGuard «فیت گارد» به بازار عرضه شده است و قادر به تشخیص شوک‌های قوی که به سر آسیب می‌زنند مانند تکان‌های مغزی است.

فیت گارد از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند نیز متصل می‌شود و در زمان واقعی شدت اثرات دریافت شده از مغز کاربر را اندازه گیری کرده و با تغییر رنگ نشان می‌دهد؛ فیت گارد به سنسورهای لمسی مجهز شده و روی نوار نازکی که روی آن قرار دارد شدت شوک را از طریق رنگ نشان می‌دهد؛ مثلاً اگر نور آبی باشد شوک خفیف است و هیچ خطری وجود ندارد اما اگر نور قرمز باشد به معنی ضربه مغزی است و باید شخص را سریع به دکتر رساند و در صورت هوشیار بودن شخص، خود باید به دکتر مراجعه کند.

یکی از شایع‌ترین آسیب‌های گزارش شده در میان 135 میلیون شرکت کننده در تیم‌های ورزشی، تکان‌های مغزی 38 میلیون دختر و پسر ورزشکار جوان بوده است.

 

اخبار,اخبار علمی ,محافظ دندان هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,محافظ دندان هوشمند

 اخبار علمی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------