اقیانوسی در دل میماس + تصاویر



اخبار علمی - اقیانوسی در دل میماس + تصاویر

دانشمندان ناسا با بررسی تصاویر کاسینی، احتمال می دهند که در لایه های زیرین این قمر زحل، اقیانوسی از آب مایع و یا هسته ای منجمد وجود داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  ، تحقیقات اخیر مرکز JPL سازمان فضایی ناسا که متمرکز بر روی لایه های زیرین میماس، قمر یخی زحل است نشان می دهد که سطح پر از دهانه ی این قمر احتمالا هسته ای منجمد و یا اقیانوسی از آب مایع را پنهان کرده است.

اخبار,اخبار علمی ,سازمان فضایی ناسا

 
محققان با استفاده از تصاویر بدست آمده از کاسینی در حال بررسی مقدار تلوتلو خوردن میماس در مدارش به دور زحل هستند. آنها با استفاده از این داده ها چندین مدل مختلف را برای فضای داخلی این قمر درنظر گرفتند و در نهایت دو احتمال را برای این قمر ارائه نمودند.

رادوان تاج الدین، از دانشگاه کرنل نیویورک می گوید: داده ها نشان می دهد که چیزی در این میان درست نیست. مقدار تلوتلو خوردن میماس تقریبا دوبرابر مقدار پیشبینی شده است.

 

اخبار,اخبار علمی ,سازمان فضایی ناسا

 
از آنجا که این قمر 4 میلیارد سال پیش تشکیل شده است، دانشمندان انتظار دارند این جرم آسمانی هسته ای آرام داشته باشد. اما اگر درون این قمر اقیانوس هایی از آب باشد، این قمر به جمع قمر های متعدد مشتری و 2 قمر دیگر زحل می پیوندد.

دانشمندان امیدوارند با استفاده از نتایج این تحقیقات به راز های دیرینه ی منظومه شمسی پی ببرند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------