نخستین فرود بشر بر سطح یک سیارک + تصاویر



اخبار علمی - پس از 10 سال انتظار، عصر دیروز رخ داد
نخستین فرود بشر بر سطح یک سیارک + تصاویر

نخستین تصاویر فیله از سطح سیارک چوریومف تا ساعاتی دیگر به زمین مخابره خواهد شد و در تارنمای باشگاه خبرنگاران منتشر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فضاپیمای رزتا متعلق به آژانس فضایی اروپا روز گذشته کاوشگر فیله خود را روی سیارک چوریومف فرود آورد.

سیگنال تاییید فرود این کاوشگر، پس از 7 ساعت انتظار، در ساعت 16:03 به وقت جهانی 12 نوامبر به زمین رسید و موفقیتی بی نظیر دیگری در عرصه فضا را در تاریخ به ثبت رساند.

 

اخبار,اخبار علمی , نخستین فرود بشر بر سطح یک سیارک

 
ژان ژاک دردین، مدیر کل آژانس فضایی اروپا می گوید: جای ماموریت بلند پروازانه ی ما در تاریخ بشر امن است. این ماموریت نه تنها گشتن در مدار یک سیارک بلکه فرود بر سطح آن را نیز برای اولین بار در تاریخ ثبت کرد.

فضاپیمای رزتا در مارس 2004 به فضا پرتاب شد و در سفر 10 ساله ی خود 6.4 میلیارد کیلومتر را در منظومه شمسی طی کرده است.

 

اخبار,اخبار علمی , نخستین فرود بشر بر سطح یک سیارک

 
دنباله دار چوریومف درحال حاضر 480 میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد و با سرعت 55 هزار کیلومتر در ساعت در فضا حرکت می کند. این درحالی است که کاوشگر فیله با سرعت 1 متر بر ثانیه سطح سیارک چوریومف را لمس کرد.

در آخرین بررسی های سلامت این کاوشگر پیش از رسیدن به سیارک، دانشمندان متوجه وجود نقص فنی در محور گشتاور این کاوشگر شدند. این محور از بازپس زدن کاوشگر پس از برخورد با سطح سیارک می شود. با این حال فرود با موفقیت انجام شد اما هنوز نتوانسته ثبات خود را به دست آورد و مشغول جهش بر روی چوریومف است.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------