درمان حرارتی سرطان سینه با نانو ذرات طلا



اخبار,اخبار علمی ,درمان سرطان سینه

اخبار علمی - درمان حرارتی سرطان سینه با نانو ذرات طلا

پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر نوعی نانو ذرات مغناطیسی در مقیاس آزمایشگاهی تولید کردند که می‌توان از آن برای درمان حرارتی سلول‌های سرطان سینه استفاده کرد.

دکتر «مریم تاج آبادی» مجری طرح حرارت دادن به سلول های سرطانی تا محدوده 42 درجه را یکی از راه های از بین بردن سلول های سرطانی ذکر کرد و گفت: در این نوع درمان، نانوذرات مغناطیسی به شکل تزریقی وارد ورید بیمار شده و با استفاده از میدان مغناطیسی خارجی به محل سلول های هدف هدایت می شود.

 

وی افزود: در مرحله بعد، نانو ذرات به علت داشتن اسید فولیک جذب سلول های سرطانی شده و با تاباندن طول موج معینی از پرتوی لیزر، ذرات طلا گرم شده و دمای خود را به محیط سلولی اطراف انتقال داده و این امر منجر به گرم شدن و مرگ سلول های سرطانی می شود.

 

مجری طرح اهمیت این پژوهش را در ساخت نانوذرات حاملی ذکر کرد که می توانند همزمان عملکرد نانو ذرات طلا، اسید فولیک و همچنین ماده مغناطیسی را با خود به همراه داشته باشد.

 

وی با اشاره به عملکرد این سامانه، یادآور شد: این سامانه با حمل همزمان مواد می تواند ضمن ایجاد امکان هدایت مغناطیسی، موجب الحاق آن به سلول سرطانی و در مرحله بعد گرم شدن و انهدام سلول های بدخیم شود.

 

تاج آبادی از آغاز مطالعات بر روی مدل های حیوانی خبر داد و افزود: عملکرد مناسب این ذرات در حمل مواد، جذب سلولی و در نهایت واکنش مناسب به پرتوی لیزر در مرحله «in-vitro» (آزمایشگاهی) به اثبات رسیده است و در حال بررسی سازگاری زیستی این ساختار در مدل های حیوانی هستیم.

اخبار علمی - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------