شکایت یک دانشمند آمریکایی از ناسا در مورد یک سنگ اسرارآمیز مریخی



اخبار ,اخبار علمی ,سازمان ناسا

 

اخبار علمی - شکایت یک دانشمند آمریکایی از ناسا در مورد یک سنگ اسرارآمیز مریخی

یک زیست‌شناس کالیفرنیایی از سازمان ناسا به دلیل عدم بررسی یک سنگ مرموز در سطح سیاره مریخ که چند هفته پیش توسط کاوشگر کنجکاوی کشف شده بود، شکایت کرد.

راون ژوزف، زیست‌شناس نجومی آمریکایی، دادخواستی علیه ناسا و چارلز بولدن، رئیس این سازمان در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در شمال کالیفرنیا تنظیم کرده و در آن مدعی شده است که جسم کشف شده توسط کاوشگر کنجکاوی در حقیقت یک جسم زنده بوده که از هاگ رشد کرده است.

ژوزف از این دادگاه خواسته تا ناسا را به بررسی و آزمایش علمی «یک موجود فرضی زیستی» وادار کند.

در این دادخواست، ژوزف اعلام کرده است: امتناع از ثبت تصاویر نزدیک از زوایای مختلف، امتناع از ثبت تصاویر میکروسکوپی از این موجود و امتناع از انتشار تصاویر وضوح بالا غیر قابل توضیح، غفلتی بی‌ملاحظه و عجیب است.

ناسا بر این فرض بود که سنگ کشف شده موسوم به «Pinnacle Island» شاید توسط یکی از چرخهای کنجکاوی وارونه شده و شرایطی غیرعادی را برای بررسی زیر یک سنگ مریخی ارائه کرده است.

ژوزف که مقالاتی را در مجله Cosmology منتشر کرده است، از ناسا خواسته تا صدها تصویر نمای نزدیک وضوح بالا و متمرکز از سنگ را در زوایای مختلف ثبت کرده و تصاویر اصلی را برای بررسی به او ارسال کند.

وی مدعی است که این سنگ، شکلی از حیات بیگانه بوده و سنگ خواندن آن توسط ناسا پیش از اجرای آزمایشات بیشتر بر روی آن «غیر قابل توضیح و سهل‌انگارانه» است.

این دانشمند در دادخواست خود خواسته که ناسا این جسم را بیشتر بررسی کرده و اگر آنرا یک موجود زیستی شناخت، باید مطمئن شود که نام وی به عنوان اولین مولف در مجلات علمی برای چنین کشفی ذکر خواهد شد.

در همین راستا، باب جاکوبز، سخنگوی سازمان ناسا در پاسخ به این دادخواست، بیانیه‌ای صادر کرده که بر مبنای آن، جسم مرموز مورد ادعا را همچنان یک سنگ خوانده است اما تاکید کرده دانشمندان که در حال بررسی این سنگ برای درک بهتر ترکیبات شیمیایی آن هستند.

همچنین این سازمان اعلام کرد که مانند سایر ماموریتهای تحقیقاتی علمی دیگر به بررسی داده‌های جدید در مورد این سنگ ادامه داده و تصاویر و اطلاعات در زمان دریافت داده‌های جدید در دسترس قرار خواهد گرفت. 

اخبار علمی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------